Skip to main content

 

Ik heb geen internet en TV. Gebeld met jullie service nummer alles gereset alle lampjes groen maar nog steeds geen internet en TV. Er zijn tickets aangemaakt voor de technische dienst maar hoe lang gaat dit duren? Ik werk thuis en kan niet zonder internet.

Bedankt @Arjenvdw!

Ten eerste valt me op dat de verbinding er gisteren wel een keer of 10 uit heeft gelegen, deels doordat je zelf aan de slag bent gegaan met je aansluiting. Het modem heeft telkens wél weer een actieve verbinding gekregen en ook op dit moment, meet ik een actieve verbinding. Waar de fout zit, kan ik zelf ook niet achterhalen, het is dus goed dat er een ticket aan is gemaakt voor de technische dienst. Om de tijd te overbruggen tot ze jouw verbinding weten te herstellen, heb ik extra data toegevoegd aan het mobiele nummer dat eindigt op 23, op die manier kan er een hotspot gemaakt worden van je mobiele telefoon, zodat je met je laptop/pc/tablet alsnog gebruik kunt maken van internet!


Nou ja dat is het rare, alle lampjes zijn groen maar ik heb toch geen internet en TV. Ik hoor het wel van de technische dienst. Ik denk toch dat een nieuw modem de enige oplossing is. Bedankt voor alle moeite👍🏻


Dankjewel, ik zie de ticket ook. Helaas kan ik op dit moment ook niet meer doen dan dit, we zullen dit moeten afwachten. Laat de laptop voor nu dan toch bekabeld aan de modem als dan alles tijdelijk nog steeds werkt.


Weten jullie al iets?


Helaas, @Arjenvdw .  Ik heb nog geen nieuwe informatie :-(


Heb jij ook een mobiel nummer van KPN? Want dan kan ik daar een gratis bundel op zetten.


Het lijkt nu opgelost. Er zat blijkbaar een storing in de DVS kastjes. Als ik die loskoppel heb ik wel internet en TV dus denk dat de DVS een storing gaf waardoor ik helemaal niets kon ontvangen. Ik zal ze opnieuw proberen te paren en kijken of ze het dan weer doen.


Het euvel is gevonden. Ik heb twee setjes DVS 1200 en die gebruiken nu schijnbaar allebei het zelfde IP adres waardoor de rest ook vastliep. Nu met 1 DVS set aangesloten werkt alles weer normaal. Nu nog proberen om de andere DVS set een ander IP adres te geven en dan zou het opgelost moeten zijn.


2 verschillende setjes? Dat kan volgens mij helemaal niet. Tegelijk gebruiken. Want dat zit elkaar in de weg.

Als je bijvoorbeeld 2 tv ontvangers aan wilt sluiten, dan gebruik je 1 set van 3 devolo's. 1 bij de Experiabox, en bij elke ontvanger 1. Niet 2 verschillende setjes van elk 2 devolo's. 


Hi @Arjenvdw, alles nog steeds in orde met maar 1 DVS setje aangesloten? Ik gok van wel, aangezien het inderdaad sterk af te raden is 2 verschillende setjes aan te sluiten, aangezien je dan 2 verschillende signalen je stroomnetwerk in stuurt en dat met elkaar kan gaan botsen :wink:

Vanwaar de keuze om 2 verschillende setjes te gebruiken? 1 van de tv en 1 voor het internet? Of gebruik ze ze beide voor tv-ontvangers? In dat geval, kan je de adapter die bij de 2e tv-ontvanger aan is gesloten ook koppelen aan de andere 2 adapters en is hij alsnog via DVS verbonden met de Experia Box :slight_smile:


Ja hoor ik heb nu inderdaad 1 dvs zender en 2 ontvangers voor de TV’s en dat werkt perfect. Wel raar dat de twee dvs zenders een jaar lang geen problemen gaven maar dat zal wel geluk zijn geweest. Dus nu 1 dvs over😁 misschien handig voor jullie call center om dat ook duidelijk uit te leggen want die vertelden me wel dat ze 4 dvs konden zien maar niet dat ik maar één dvs zender kon hebben. Maar goed dat is misschien een lesson learned voor de toekomst.


Ik hoor inderdaad wel vaker dat het wél goed werkt, maar dat zal meer geluk dat wijsheid zijn :wink: Kan goed zijn dat je ‘iets’ veranderd hebt in je woning dat een verstoring oplevert, bijvoorbeeld een nieuwe spaarlamp ter vervanging van een defecte lamp, of een nieuw elektrisch apparaat ergens aangesloten, en dat dit net het zetje heeft gegeven waardoor het bij jou ook niet meer goed gaat. 

In ieder geval erg fijn om te horen dat het nu weer helemaal goed werkt! :smiley: