Skip to main content

Nee, geen vraag dit keer maar gelijk een antwoord.

Gisteren werd ik door mijn buren gebeld omdat ze geen TV hadden met de foutcode 307. 
Dus na wat surfen zie je allerlei “tuts” en deze netjes gevolgd, te weten;
- Fritz resetten om de spanning eraf te halen,
- TV-box stekker eruit en er weer in en
- kabel naar tv doorgemeten en gelijk aan de Fritz gehangen.

Niets hielp, het was laat inmiddels en ben vandaag verder gegaan met de zelfde rituelen.
Wat ik wel vreemd vond dat ik Huawei in mijn Wifi overzicht steeds kreeg, sterker nog
met mijn tablet kreeg ik niet de kans om op het huidige netwerk te komen, Huawei lag
steeds dwars...
Daarna KPN gebeld en kreeg een uiterst vriendelijke medewerker aan de lijn maar goed
beschouwd kon hij nog maar één ding toevoegen om het glasvezelkasten te herstarten.
Maar ook dat bracht geen soelaas. Bizar detail is dat ik halverwege (je gelooft het niet)
de ab kwijt was. Ook geen probleem, de man wachtte rustig. (45 minuten aan de telefoon
gehangen, was wél gezellig...)
Uiteindelijk een afspraak gemaakt met een monteur dis volgende week kon komen.
Beetje tricky daar er 2 kinderen zijn die min of meer verslaafd zijn aan de TV.

Vanwege de beperkte Wifi-ontvangst had ik een TP-Link accesspoint besteld en die
kwam vandaag (gelukkig en toevallig) binnen. Toen ik de Huawei accesspoint ontkoppelde
zag ik dat dit accesspoint verdween uit mijn Wifi-aanbod. Vreemd.

Ik heb de TP-Link geïnstalleerd en dacht, ik geef de TV box nog een kans, en iedereen
raad het al, er was weer TV.

Moraal, Huawei legde op een bepaalde manier het hele netwerk plat vanwege zij eigen AP
wat duidelijk buiten de reeks viel van het bestaande wlan..

En waarom schrijf ik dit? Enerzijds om de KPN aan te geven dat het wel op een hele
bijzondere manier is opgelost en voor velen dat het zeker niet altijd aan de KPN
hoeft te leggen.

Een bizar verhaal? Zeker, dit verzin je niet. Ik heb de monteur inmiddels afgezegd… :)

Voor iedereen voor wat het waard is.

Vriendelijke groet, Con.
 

Inderdaad. Het ligt vaak 9 van de 10 keer bij de mensen thuis. In het netwerk en de gebruikte apparatuur. Vaak de (juiste versie van) IGMP Snooping die op switches roet in het eten gooit. Kan een tijd goed gaan, maar als het dan scheef gaat lopen krijg je het dus alleen recht met geschikte apparatuur.

KPN garandeert het alleen met door hen aanbevolen (en verkochte) switches.

Zie de webshop http://apparatuurvoorthuis.kpn.com .

Er is een heel topic over (on)geschikte switches.

 


De Huawei heeft vermoedelijk ook zijn eigen WiFi uitgezonden, waardoor je die dus in je overzicht kreeg en hij ook net zo snel weer verdween toen je hem ontkoppelde.