Skip to main content

Geen tv en geen internet

Hoi @M bakker . Welkom op het forum.

Begrijp ik goed dat jouw diensten zijn uitgevallen? Welke lampjes branden er op jouw experiabox?

Voor directe hulp kun je het beste 0800 0402 bellen. 

Mocht je via het forum geholpen willen worden, kun je dan je profiel invullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Hopelijk werkt alles weer naar behoren! Als ik nog iets voor je kan doen, laat je het dan weten?


Nog steeds van kastje naar de muur gestuurd en oplossingen  is heel simpel bij kpn gewoon  meer betalen  en alles maar kopen  

 

Heb hier geen goede woorden voor  


Waarom reageert u dan niet op de medewerkers hier die u vragen stellen? De medewerkers geven aan u te willen helpen.

 


Goedenavond @M bakker, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

 Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'. Laat u me nog even weten of het gelukt is?


Ja alles al gedaan 2keer monteur gehad en nog geen goede wifi in huis moet versterkers  kopen dat is jullie advies weer meer gaan betalen en sneller internet  nemen 

Betaal al genoeg en ga echt niet meer betalen  


Zou u dit dan nog willen doen: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Hopelijk komt u zo verder.


Hoi @M bakker . Ik begrijp dat het dus een probleem met de wifi is? En hier zijn al meerdere monteurs voor geweest die versterkers adviseren?

Heb jij nu ook al versterkers in huis? Zo ja, kun je vertellen welke?


Ik zou versterkers  opgestuurd  krijgen maar nog niks gehoord en ook geen bevestiging  mail gekregen  en volgens  mijn abonnement  heb ik gratis  Spotify  hoe krijg ik de code dan  mijn dochter  zou het graag willen  we hebben  een totaal parket en ook mobiele telefoon   3keer  ik betaal dus al een behoorlijk  bedrag per maand moet ik dan ook zelf nog versterkers  gaan kopen


Ik zou versterkers  opgestuurd  krijgen maar nog niks gehoord en ook geen bevestiging  mail gekregen  en volgens  mijn abonnement  heb ik gratis  Spotify  hoe krijg ik de code dan  mijn dochter  zou het graag willen  we hebben  een totaal parket en ook mobiele telefoon   3keer  ik betaal dus al een behoorlijk  bedrag per maand moet ik dan ook zelf nog versterkers  gaan kopen


Je hoeft waarschijnlijk geen versterkers te kopen, aangezien je de Experia WiFi ook gratis kan ontvangen wanneer je de Wifi check doet via de Thuis app of KPN website. Als blijkt dat je Wifi inderdaad slecht is op een aantal punten, dan kan je de optie krijgen om 1 of 2 Experia WiFi punten te ontvangen. Zodra je deze hebt, sluit deze dan bedraad aan op de plek waar je wifi slecht is, zo heb je 100% (bij wijze van) de snelheid die je anders direct van je modem zou ontvangen. Zo heb ik het thuis ook opgelost. Modem beneden, Experia Wifi op 1e verdieping, Experia Wifi op 2e verdieping, beide bedraad aangesloten, waarvoor ik voor die 2e een kabel moest trekken naar boven. Moeite meer dan waard!

Wat betreft Spotify, hier heb je waarschijnlijk wat instructies of informatie over gehad, wat staat daar in?


@M bakker . Een prima advies van @AVRT . Als jij de wifi manager doorloopt en de snelheid blijft in bepaalde delen van het huis onder de maat kan je gratis versterkers toegestuurd krijgen.

Ik zie trouwens een actief spotify account. Dat is in 2014 al geactiveerd. Het lijkt er dus op dat iemand er gebruik van maakt.

Mocht je een nieuwe code willen dan kan ik dat voor jou regelen. Het oude account komt dan wel weer op free te staan. 

 


Kan ik dat dan op de mobiel van mijn dochter zetten  die wil het graag ik zal zelf  wel wat verkeerd doen   en anders graag een nieuwe  code 

Gr m.b


Heb de wifi test al gedaan blijft slecht signaal   zal wel versterkers  moeten plaatsen  weet anders  niet meer wat ik verder nog moet testen en heb alles al gedaan


Ik heb een nieuwe code naar je gmail gestuurd. Hiermee kan je dochter een free account activeren en er premium van maken.

@M bakker : Is de uitkomst van de wifi manager dat je gratis wifi versterkers toegestuurd kan krijgen? Zo ja, dan is dat mijn advies. Het is dan wel belangrijk om de versterkers bedraad en op tactische plekken in jouw woning aan te sluiten. 


Heb je mail al binnen , @M bakker . Zo niet, kun je ook even de spam map bekijken? Misschien zit ‘ie daar in.


Hoi @M bakker! In privé behandelen we geen cases. Je verteld mij dat je nog steeds slechte wifi  hebt in huis. Je zou versterkers opgestuurd krijgen. Hier heb je geen bevestiging van ontvangen.  Dat is natuurlijk wel gek. Het lijkt er nu op dat de versterkers niet toegestuurd zijn. 
Kun je ons vertellen ‘wie’ de versterkers heeft toegestuurd?  Het systeem (n.a.v. het doorlopen van) de WifiManager of een collega? 
Kun je de WifiManager (nog) eens volledig doorlopen voor ons. Ik kan de vorige resultaten niet terugvinden.Â