Skip to main content

Sinds 3 dagen heb ik geen tv beeld meer. Daarvoor heeft het jarenlang goed gewerkt met dezelfde tv ontvanger van KPN, tv, modem en abonnement.

Merk ontvanger: Arcadyan HBM2260 V2
Merk tv: Philips Ambilight 37PFL7676H/12
Modem: Experia Box v8

De tv ontvanger en tv starten goed op, ik krijg wel zenderinformatie te zien en het menu van de ontvanger is beschikbaar. Maar verder blijft het beeld zwart.

Ik heb tips van andere forum topics opgevolgd:
- Meerdere keren herstarten tv, tv ontvanger en ook de modem. Dus uitschakelen devices, stroom eraf en daarna weer aan.
- Meerdere keren resetten van de tv ontvanger en de tv naar fabrieksinstellingen. 
Reset van de tv ontvanger via het menu (terug naar fabrieksinstelingen en frisse start).
- Beeldinstelling tv ontvanger omgezet naar SD
- Andere HDMI kabel

Ik weet niet wat ik verder nog kan doen. Misschien heeft iemand een gouden tip?

Alvast dank

Hoi. Lastig dat je geen beeld krijgt. 

Wel menu's. Het lijkt dus op een handshake HDCP probleem (kopieer beveiliging).

Ik mis nog in bovenstaande rijtje andere hdmi ingang op de Philips voor de ontvanger.

Verder kan je dit proberen. 

Zet ontvanger uit met de schakelaar op de achterkant. Zet de tv (opnieuw) aan op de hdmi ingang. Wacht eventjes totdat de tv is opgestart. Zet nu de ontvanger aan met de schakelaar; het opstarten duurt wel 1 minuut en 40 seconden. 

Heb je hierna wel beeld van de zenders?


Modem: Experia Box v8

Hallo @jeanny_356 deze kan gratis omgewisseld worden voor een nieuwer type.

Morgen even bellen met 0800 0402.

 


Heb je er een DVS tussen?

Dat kan de boosdoener zijn.


Modem: Experia Box v8

Hallo @jeanny_356 deze kan gratis omgewisseld worden voor een nieuwer type.

Morgen even bellen met 0800 0402.

Of je gebruikt deze tool: https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm


De Experiabox 8 is al vrij oud.

Die kan je het beste snel omruilen voor de Experiabox 10 (de beste) of de Box12

 

Ook de Arcadyan HMB2260 is al vrij oud, maar ik bang dat je die niet kan omruilen. 

 

0800-0402 gratis

Vanaf morgen vanaf 8 uur 's morgens. 

 

Ik kan me nog herinneren bij de Experiabox 8, dat je de decoder niet op een willekeurige UTP (CAT5E) poort kan zetten.

Kijk of hij op een andere poort wel werkt. 


Hoi @Katana321 ,

Die tool werkt enkel voor oude Motorola TV ontvangers, (nog) niet voor modems.

Voor een modem wissel kan je deze tool gebruiken of de wifimanager🙂


Hallo @PeterG dankjewel voor je reactie met je tips. Ik heb de 2 aanvullende tips uitgevoerd, maar het bied geen soelaas.

@joop2011 nee ik heb er geen DVS tussen zitten, mijn configuratie is heel erg standaard volgens het boekje.

@JanD @Katana321 @joop2011 @martijn197108 de modem tool geeft inderdaad aan dat ik de experia mag omwisselen voor een nieuwer type. Ik ga morgen hierover bellen, en ik laat het hier weten of de wissel geholpen heeft.

Jullie allemaal bedankt voor het meedenken, super 👍

 

 

 


Hoi @jeanny_356. Welkom op het KPN Forum! Wat jammer dat de tips hierboven geen oplossing hebben geboden. Heb je inmiddels al een nieuw modem en is het probleem daarmee wel verholpen? Ik hoor graag van je!


Vandaag al heb ik de nieuwe modem (Experia v10) gekregen en aangesloten. Vaste telefoon en internet werkt. Maar jammer genoeg tv nog steeds niet 😥, dus dit heeft toch niet geholpen. Ik heb de ethernet kabel van de tv ontvanger voor de zekerheid nog even aangesloten op een andere geelgekleurde poort van de modem, maar ook dat helpt niet. Dus de modem lijkt niet het probleem te zijn.

Voor de volledigheid: ik krijg wel zenderinformatie te zien en het menu van de ontvanger is beschikbaar, maar verder blijft het beeld zwart.


Wat jammer @jeanny_356 

Op welke hdmi aansluiting van de Philips zit de ontvanger?

Indien anders, doe hem eens in hdmi 1.


 

Wat jammer @jeanny_356 

Op welke hdmi aansluiting van de Philips zit de ontvanger?

Indien anders, doe hem eens in hdmi 1.

Dank voor je reactie @PeterG, hij zat al in hdmi 1 van de tv. Ik had ook al eerder hdmi 3 gebruikt, maar dat werkte ook niet. Volgens mij had jij het eerder over een handshake die niet werkt, dat is tussen de tv en ontvanger denk ik? Dan zou het aan de tv, ontvanger of hdmi kabel kunnen liggen. Eerder had ik ook een andere hdmi kabel geprobeerd, ook zonder succes. Dan blijft de tv of de ontvanger over. Ik heb helaas geen 2e tv om de tv te testen.


Als het menu van de ontvanger in beeld verschijnt ligt het dus niet aan:

De TV want die ontvangt het signaal van de ontvanger
De Hdmi kabel want die transporteert het signaal van de ontvanger
De ontvanger want die ontvangt constant signalen van KPN 
De lijn naar de experiabox en deze zelf, want anders zou de ontvanger wel weigeren.

Haal de hdmi kabel er eens uit en gebruik de afstandbediening van je TV zelf en kijk wat er dan in beeld komt. Minimaal de setup van de TV, misschien staat er wel een instelling fout. Wij hebben jarenlang te maken gehad met een stukje Eco beveiliging, dat de TV gewoon op zwart zette (als voorbeeld, het lijkt mij niet dat dat het is). 


@dommeke Slim bedacht, heb ik nu ook geprobeerd. Dus hdmi uit de tv en kijken in de instellingen. En dat ziet er allemaal goed uit, dus geen eco stand te zien of iets dergelijks. Dus dat is het ook niet. Bovendien krijg ik wel beeld als ik de laptop aansluit op de tv via hdmi.

Ik begin nu wel door de opties heen te raken vrees ik…

Wel erg fijn dat er zoveel experts meedenken en met goede suggesties komen, dank allemaal daarvoor.


Wat vervelend dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Om de tv-ontvanger uit te sluiten heb ik heb zojuist een nieuwe tv-ontvanger naar het dichtstbijzijnde servicepunt (Bruna Ellekoot, Veenslag 86 in Veenendaal) verstuurd. Donderdag 16 maart na 14.30 uur kan je daar jouw huidige tv-ontvanger omruilen voor een nieuwe. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen naar de Bruna voor deze omruil.


@Vikash Dankjewel, wat super goed geregeld zeg! Ik denk dat het vrijdagmorgen wordt dat ik het kan omwisselen, ik laat daarna weten of het werkt.


Goed nieuws! Ik ben niet langer meer een zwartkijker 😎 De tv-ontvanger wissel heeft gewerkt, dank @Vikash. Ik heb nu weer beeld en geluid.

Ook hartelijk dank aan iedereen die heeft meegedacht tot zelfs laat in de avond en in het weekend, petje af.