Skip to main content

De TV-ontvanger wil de nieuwe software niet laden en geeft o.a. foutcode 301. Alle mogelijke stappen zijn uitgeprobeerd, van opnieuw opstarten, stroom eraf, kabels eruit, ethernet- + wifi-verbinding met modem, maar niets werkt. Het laden van de nieuwe software blijft hangen op 20%, en herhaalt zich dan steeds met de foutcodes etc. De ontvanger reageert ook niet meer op de aan-/uitknop van de afstandsbediening en gaat bij een herstart ook meteen in die modus staan. Hoe kan dit worden opgelost zodat de tv het weer doet?

Hoi @Wim60VbKl, welkom hier. 

Ik lees problemen met de ontvanger. Deze start niet meer op ondanks de vele stappen die je hebt ondernomen om deze toch weer aan de praat te krijgen. Ik vermoed dat de ontvanger de beste tijd gehad heeft. Ik kijk graag eens mee of we deze kunnen omruilen voor je. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Aangezien ik geen reactie meer van je heb gekregen ga ik er van uit dat het opgelost is. Mocht ik nog mee kunnen kijken, dan hoor ik van je.


Dag Bart_Z,

Dank voor de moeite. Het probleem is inderdaad opgelost, al weet ik niet waardoor. Nog een laatste poging ondernomen en de stroomtoevoer van zowel ontvanger als router een tijd lang onderbroken. Daarna opnieuw ingestoken en ineens had ik weer beeld, maar zonder het laden van een update van software. Of dat op de achtergrond is gebeurd weet ik niet. Wel moesten eerst nog zenderinformatie en ondertitels worden opgehaald maar daarna deed de tv het weer en kon ik ook de ontvanger weer uit- en aanzetten. Voor de zekerheid heb ik de gewenste gegevens in mijn profiel aangevuld, dan kun je desgewenst nog meekijken en eventueel bepalen of de ontvanger toch nog moet worden omgeruild. Dank en de groeten.


Het zijn ontvangers van het nieuwste model. Deze hoeft niet omgewisseld te worden als deze nu weer werkt. Had dan toch even moeite om contact met het netwerk te zoeken. 


Ik heb dit probleem ook. Foutcode 301. 
De beste oplossing is je TV abonnement op te zeggen. Geen TV, niet betalen voor geen TV.