Skip to main content

geen van mijn 3 tv's hebben zenders foutcode 143 krijg ik. Ik heb wel internet.

Gebruikt u deze dingen?

 


Zijn de ontvangers direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Ik heb van die zwarte kastjes, met een rood/groen lampje die e met de afstandsbediening aan of uit zet. Dat lijkt te werken. Heb ze ook van de spanning afgehaald en er weer op.

 


De zwarte kastjes zijn via wifi gekoppeld aan het modem.

 


Oh, ja het modem is een experia box


Het zal toch iets anders zitten want de ontvanger werken niet via Wi-Fi. Zijn er kabel vanaf de ontvangers naar het modem?


De zwarte kastjes zijn via wifi gekoppeld aan het modem.

De tv ontvangers werken niet over wifi. Deze moeten met een kabel op de Experiabox aangesloten zijn.


De ‘zwarte’ ontvangers (Aris) werken draadloos via de Experiabox. Ik heb net uitgebreid gesproken met iemand van KPN. Alles getest en uitgeprobeerd, maar de fout blijft bij alle drie de TV's bestaan. De KPN persoon constateerde dat het wel heel vreemd is dat alle drie de TV's dezelfde problemen hebben. Dus moet de oorzaak ergens in het begin liggen, bv. bij de Experiabox of de kast waar de glasvezel binnenkomt. Ook die zijn nu meerdere keren gereset, maar het probleem blijft.

De KPN persoon heeft nu een ticket aangemaakt en morgen zal er iemand komen.

Wanneer ik weet wat het probleem is, zal ik het melden op het forum.

 

In ieder geval bedankt voor jullie snelle reacties!

 


De ‘zwarte’ ontvangers (Aris) werken draadloos via de Experiabox.

Kan niet. Ze moeten aangesloten zijn met een kabel. Ze hebben geen WiFi aan boord. Als er geen kabel in zit, dan ist logisch dat ze het niet doen.


Het is toch triest om te lezen dat de klantenservice dit zegt.


De VIP5202W is inderdaad wireless te verbinden … maar deze wordt door KPN niet geleverd.

 


Hoi @AdrianusB, welkom op het forum! Vervelend dat je hier last van hebt (had?) Ik heb ook mijn twijfels bij je opmerking over het draadloos aangesloten zijn. De tv ontvangers hebben geen wifi aan boord. Dus er moet een ethernetkabel lopen van elke tv ontvanger naar een ander apparaat. En dat kan de Experia Box zijn, of iets anders zoals een switch, draadloze verbindingsset (ook wel homeplugs genoemd), of wellicht een Experia Wifi of Superwifi. Als het een draadloze verbindingsset of Superwifi is, dan kan het verder wel draadloos zijn/lijken omdat er dan geen direct zichtbare kabel loopt tussen dit apparaat en de Experia Box.

 

Je gaf aan dat je contact hebt gehad en dat er verder contact opgenomen zou worden. Is dat ook gebeurd, is het probleem opgelost?


Dag Erik,

 

Het is voor zover ik kan beoordelen opgelost. Ik had in een eerder bericht al aangegeven dat ik zou melden hoe het is gegaan.

 

Eerst even iets rechtzetten. Ik meldde dat ik niet van die witte kastjes had, maar alleen die zwarte Aris kastjes. Dat was niet zo. Die witte kastjes heb ik wel, maar ze lagen nogal verstopt zodat ik ze niet zag. De KPN man met wie ik later contact had heeft me vervolgens uitgelegd wat ik moest doen.

  • alle vier witte kastjes (3 van tv’s en 1 bij de router) loskoppelen van de spanning en de datakabel en 10 min wachten.
  • die vier kastjes als een torentje op elkaar zetten en in een stopcontact steken. Ze zouden dan allemaal op elkaar afgestemd worden.
  • vervolgens eerst het witte kastje bij de router terugplaatsen en daarna de andere.

Zo gezegd zo gedaan. Het torentje gaf na het rode licht het witte Indicatielampje. Dat is goed, maar toen ik de eerste weer bij de router terugplaatste bleef het lampje rood branden. Ik heb het vervolgens opnieuw gedaan, maar nu in het stopcontact van het witte kastje bij de router. Hierdoor kon ik het witte kastje bij de router na het synchroniseren gewoon laten zitten. Dat werkte.

Ik heb nu één tv weer aan de praat, maar dat duurde wel even. De communicatieberichten die op de tv verschijnen vroegen mij meerdere malen het witte kastje weer spanningsloos te maken en weer opnieuw aan te sluiten. Ook moest ik de router weer aan en uit zetten. Ik ben er denk ik een half uur mee bezig geweest. De andere tv’s moet ik nog doen. 

 

Vriendelijk groet,

 

Aad.
 

 


Dank voor je bericht, Aad! Fijn dat je goed geholpen bent, en dat nu duidelijk is hoe het aangesloten is. Daar wil ik alleen wel graag een kanttekening bij maken. Je hebt namelijk best veel van die draadloze adapters (die witte kastjes) in gebruik. We raden eigen;ijk aan om niet meer dan twee tv ontvangers op deze manier aan te sluiten. Dit omdat deze apparaten het signaal via het stroomnetwerk versturen en dat kan nogal gevoelig zijn voor verstoring. Hoe meer tv ontvangers je op deze manier aansluit, hoe meer het signaal verspreid wordt tussen die adapters.

 

Dus het kan zijn dat het probleem toch niet helemaal opgelost gaat zijn met de andere tv ontvangers na het herkoppelen op deze manier. Of dat het eerst wel opgelost is maar dat het op een later moment weer terug komt. Als dat zo is, dan raad ik aan om te kijken of je niet een of twee van de tv ontvangers met een kabel rechtstreeks op de Experia Box kunt aansluiten. 


Erik,

Bedankt, maar zowel in de instructies over het maximum aantal TV ontvangers als het advies van de KPN monteur die alles een paar jaar geleden heeft aangesloten (overname van ON.NL), begreep ik dat drie stuks goed moet kunnen. Ik betaal er zelfs maandelijks voor…

Vr. groet,
Aad.


Qua aantal tv ontvangers (zwarte kastjes) zeker, Adrianus, dan is drie geen enkel probleem. Het gaat alleen om de manier van aansluiten. Je geeft aan dat je alle tv ontvangers nu hebt aangesloten met die witte kastjes in het stopcontact. Die kastjes heb ik het over. We raden aan om niet meer dan drie van die witte kastjes in totaal te gebruiken (1 bij je Experia Box en en 2 bij 2 tv ontvangers).

 

Als je er wel meer hebt dat kan heel lang goed gaan, zoals bij jou tot op heden ook zo is geweest. Maar als je, bijvoorbeeld, extra elektrische apparaten in huis toevoegt en dergelijke, kan op een bepaald moment er toch teveel onderlinge verstoring optreden. Herkoppelen (het proces wat de KPN man je heeft uitgelegd) helpt dan vaak. Maar niet altijd. En dat is wat ik wil aangeven, als het nou niet lukt om alle tv ontvangers weer aan de praat te krijgen, dan is het beter om in ieder 1 van hen aan te sluiten met een rechtstreekse ethernetkabel van de tv ontvanger naar de Experia Box.