Skip to main content

De KPN Itv app werkt niet (meer)

Melding dat ik niet verbonden ben met een vaste KPN internet verbinding.

Dat ben ik wel ! De TV herkent de verbinding wel, alle andere apps ook ???

Iemand een idee ?

 

Zijn bovengenoemde problemen opgelost?? Ik ervaar hetzelfde merkwaardige probleem op dit moment..

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hallo @FerdiV 

Op basis van jouw IP-adres wordt bepaald of je thuis bent of niet. Op basis van jouw IP-adres wordt dan gekeken of deze gekoppeld staat aan een account wat ook iTV afneemt en of dit dan hetzelfde iTV account is. In de meeste gevallen blijkt de gebruiker een VPN te gebruiken, of toch niet via een KPN netwerk verbonden te zijn, maar soms zijn de gegevens aan de kant van iTV achterhaald.

Als je zeker weet dat je via KPN verbonden bent en ook geen VPN gebruikt kun je jouw iTV abonnementsnummer invullen in je profiel, in een van de verborgen velden zodat het niet publieke zichtbaar is, dan kan een moderator zelf misschien controleren of ze iets vreemds kunnen zien aan jouw gegevens, of ze kunnen jouw abonnementsnummer intern doorgeven aan mij, dan kan ik kijken wat onze logging zegt waarom jij niet thuis zou zijn.


@FerdiV heb je nog een oplossing kunnen vinden?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Beste Thomas en Jeroen-Bart,

 

Bedankt voor jullie reacties. Ik moet mijn specifieke probleem toch iets beter omschrijven zie ik. In mijn geval gaat het niet om itv van KPN maar om iptv via een externe link. Om precies te zijn: line.hi-ott.com:80. Ik heb hier een account om tv te kijken. Van de ene dag op de andere werkt het niet op mijn thuis netwerk van kpn. Als ik op mijn telefoon de wifi uitschakel werkt het, wifi aan en het werkt niet. De smart tv op wifi werkt niet, de smart tv verbonden via hotspot van mijn telefoon (via 4g) werkt! Ik heb de indruk dat kpn de link blokkeert. Volgens de helpdesk van kpn is er geen blokkade maar ik zie geen andere uitleg. Doet kpn stiekem aan het bannen van mogelijk illegale iptv providers??

dank 

 


Hoi @FerdiV 

Voor zover ik weet doen wij niet aan actieve blokkades, maar dit is ook geen ondersteunde manier van kijken. Dus in dit geval, als het niet werkt, zou ik gaan klagen bij je illegale iTV provider en niet bij KPN :slight_smile:


Wat een goedkope reactie.. Het gaat niet om ondersteuning in het kijken, dat lukt mijzelf erg goed. Er is niets mis met de provider zoals je hebt kunnen lezen in mijn vorige bericht. Er wordt iets geblokkeerd op mijn internet door kpn en dat maakt dat ik geen gebruik kan maken van mijn internet verbinding. Kort gezegd: waar ik de verbinding voor gebruik is onderwerp van machtsmisbruik door kpn, zodat ik geforceerd word om itv af te nemen.


Hoi @FerdiV 

Wij weten niet hoe die dienst werkt die jij gebruikt. Voor hetzelfde geld wordt het verkeer via een server in China gerouteerd en dan ben je inderdaad niet thuis op een KPN internet verbinding vanuit het perspectief van onze servers.

KPN blokkeert niets aan alternatieve diensten. Dat mag ook helemaal niet want in Nederland geldt Net-Neutrality. Ik vind jouw conclusie over “machtsmisbruik” dan ook enorm kort door de bocht.

Aan de andere kant wordt de dienst die jij gebruikt volgens mij illegaal aangeboden, want tenzij dit een officiële reseller is van de KPN iTV dienst is het tegen de algemene voorwaarden van iTV om deze dienst beschikbaar te maken voor derden.

Het feit is: jij gebruikt een dienst die niet van KPN is en bij het gebruik van die dienst gaat iets mis. Dan zul je contact op moeten nemen met de aanbieder van die dienst en niet met KPN.