Skip to main content

ik krijg de kan Arris van kan met een  HDMI kabel niet aangesloten ( geen videosignaal) op mijn philips ambilight.  Alle (5) hdmi poorten geprobeerd.

Op mijn oudere Grundig tv heb ik wel meteen beeld met de zelfde Arris en HDMI kabel

Dus er is niets defect.  ik heb alles geprobeert

  • instellingen opnieuw
  • fabriekinstellingen
  • software update
  • alle poorten gebruikt.

Er is gewoon geen manier en ik kan geen oplossing op internet vinden hoe ik dit voor elkaar kan krijgen!

 

met wanhopige groet

 

Doc72

 

Admin: naar juiste categorie verplaatst

Hoi @doc72, je hebt alle poorten geprobeerd, maar heb je ook de juiste bron/source gekozen op de TV?


Hoi Anneke.  zeker elke keer een andere poort.  de tv vind zelfs een nieuw apparaat wat ik een naam mag /kan geven en aan deze poort koppelen . maar als ik het daarna dan via source selecteer….  Geen videosignaal


Goedemorgen @doc72,

Geen signaal is iets vanuit de TV en niet de KPN ontvanger.
Het lijkt dus een 'source' probleem. Dus toch een verkeerde bron. 
Dit omdat het wel werkt op een andere TV.

Als de KPN ontvanger niet aanstaat en wel de TV komt er dan een grijze balk in beeld met de mededeling om de KPN ontvanger in te schakelen?

Dus die optie zou ook getest kunnen worden.
Het beste kan de source knop van de TV afstandsbediening zelf hiervoor gebruikt worden. De KPN afstandsbediening moet wel gekoppeld worden aan de TV voor een goede werking.  

Verder kan het handig zijn om de beeldinstellingen te testen. 


Hoi Anneke

Er komt geen grijze balk op het tv scherm als de kpn ontvanger uitstaat  alleen melding geen videosignaal.

Ook na het koppelen van de kpn afstandsbediening aan de TV ( ik kan er de tv mee aan/uit zetten) blijft de melding geen videosignaal verschijnen

 

met vriendelijke groet

 

Doc72


Ik zal een andere forum/kpn klant eens een tag geven hier, hij weet er heel veel van af.

⬆️ @PeterG 


Daar ben ik, @Anneke-Anna .

@doc72 

Op mijn oudere Grundig tv heb ik wel meteen beeld met de zelfde Arris en HDMI kabel

Dus er is niets defect.

Correctie: i.i.g. niet met de tv ontvanger. De Philips tv staat niet in deze som.

Verder:

We hebben het hier over de Arris VIP5202 en niet de Arris VIP2952 neem ik aan.

:scream: De 5202 en Philips TV is geen al te gelukkig 'huwelijk'.

Sluit de boel aan. Zet de TV aan op de gekozen HDMI ingang (terwijl de Arris nog helemaal uit staat, dus niet standby). Activeer de Arris pas als de TV is opgestart. Gebruik de Arris vervolgens met de instelling “deep sleep standby". (in spaarstand na 15 minuten standby, zie instellingen)


Hoi Peter

 

Het is een 2952 V2  Arris.  maar ik heb wel de door jou aanbevolen stappen ondernomen maar helaas zonder resultaat

 

mvg


Okee. Met een 2952 (V2) zou het zonder meer moeten werken.

Heb je andere bronnen met HDMI uitgang die je op de tv zou kunnen proberen. Bv. een laptop?

(even gekeken bij m'n Philips uit 2013) Bij “geen videosignaal” staat een Philips wel op ún (...) HDMI ingang, maar of het dan ook de goeie is…

De tv ontvanger geeft signaal uit, want anders deed ie het ook niet op de Grundig. Dan zit het probleem dus in de televisie.

(1) Echter zou je nog een goede HDMI 2.0 kabel (vaak high speed) kunnen proberen. Zeker geen oude kabel met nog de norm 1.2 of 1.3 gebruiken. Maar minimaal 1.4 of hoger.

(2) En wat dan over blijft: Hoe lang heb je 'm? Want als alle 5 (echt waar? 5) HDMI ingangen het niet doen denk ik dan aan een defecte HDMI kaart (dat is waar de electronica voor de HDMI op zit). En zou die dus terug moeten naar de leverancier / reparateur.


Helaas..  mijn  airbook herkend de philips tv wel.  maar op de TV blijft hij geen video signaal aangeven.  ook geen bij source de tv zelf aan in welke poort de HDMI kabel zit. maar helaas geen beeld


Als je ook via de laptop geen beeld krijgt op de TV: TV stuk. HDMI kaart. En die werkt voor álle HDMI ingangen dus omzeilen met andere ingang is geen optie.

Conclusie: leverancier bellen ter reparatie of, als ie splinternieuw is, hopelijk omruiling.

Aan de apparatuur van KPN ligt het dus zeker niet. Maar dat wisten we eigenlijk al.

Op mijn oudere Grundig tv heb ik wel meteen beeld met de zelfde Arris
mijn  airbook herkend de philips tv wel.  maar op de TV blijft hij geen video signaal aangeven.