Skip to main content

Hi, ik heb al jaren interactieve TV van KPN, maar sinds 5 weken is het een groot drama. We hebben toen een derde DVS (eerste generatie) aangesloten. Dat heeft even gewerkt, daarna heb ik echt van alles geprobeerd.

Netwerk talloze keren gereset. Alle DVS’s voorzien van firmware updates. Alle DVS’s geconnect met elkaar.

Maar steeds heb ik : in het begin helemaal geen TV of iets, heeft paar dagen geduurd, sindsdien: geen zenderinformatie, geen interactieve functies maar meestal wel TV (wekenlang haperde het, nu valt dat weer mee)

Ik heb geprobeerd de DVS’s eruit te halen, directe kabel in de modem. Maar dan moest ik ook een keer of 5 resetten, voordat ik beeld had (modem vaak op rood).

Het is echt niet best zo. We kunnen er niks mee - niets terugzien, geen info, soms stotterend beeld.

Ik weet alleen niet zo goed, wat te doen. Vooral ook, omdat ik zonder DVS maar met een directe connectie ook vaak geen beeld of zenderinfo krijg. Ik durf ze er niet weer uit te halen, want vorige keer kostte het drie dagen voordat ik überhaupt weer tv beeld had.

Heeft iemand toevallig net zo’n dramatische ervaring - en hopelijk een oplossing?

Misschien met nieuwe DVS’en? (alhoewel : zonder enige DVS werkte het vaak ook niet)

 

Jullie hulp zou to zijn

 

Dag@MacMartinooo00 Welk type modem heb je en welk type ontvanger?


Even kijken; Experiabox v10a, vip5202 arris ontvangers (1 beneden, 1 boven)

Het gek is, dat het meestal s’middags wel werkt, maar op een geven moment niet meer. 

De DVS is Mt2360.

 


Dat een dvs 's middags wel werkt en later niet meer is wel verklaarbaar. 's Middags is iedereen aan het werk en staat veel apparatuur uit. 's Avonds is iedereen thuis, worden er meer apparaten en verlichting ingeschakeld. Deze kunnen dan het dvs signaal verstoren.

Probeer het eerst eens zonder dvs te laten werken. Dus via kabels. Dat moet werken. Dus alle dvs-en uit het stopcontact en tijdelijk een kabel leggen. Zorg eerst eens dat da weer werkt.


Ik kan het nog eens proberen, maar vorige keer was het met een kabel net zo slecht. Kreeg alleen maar storing. Tig keer gereset 😞 en na een halve dag ploeteren eindelijk beeld. Maar ook geen Zenderinfo toen met kabel :(

ik ga het maandag of dinsdag wel weer proberen. Vandaag lukt niet 


Zolang het met kabel niet lukt hoef je de dvs heel niet te proberen. Het moet met kabel goed werken. Al eens een andere kabel geprobeerd? 


Ik zal het morgenavond proberen, eerder lukt mij niet ivm werk. Aan de kabel kan het niet liggen, die is nieuw en getest.


Geprobeerd, het duurde een kwartier voorsat ik het met kabel aan de praat had. hoopvol, ondat er zenderinformatie was en ik een opgenomen film kon starten. 
na de film echter weer de bekende problemen, dus ook bedraad: geen zenderinformatie en wisselen vannzender duurt steeds een aantal seconden.

na 15 jaar is het nu dus al weken lang een drama :(

hoe ga ik dit nu het beste aanvliegen. Alle opties thuis zijn al geprobeerd vrees ik :(


Even alles op een rijtje;

De ontvanger is nu bekabeld aangesloten op het modem zonder switch of iets dergelijks?

Alle draadloze verbindingsets zijn verwijderd?

Je hebt het modem terug gezet naar fabrieksinstellingen(resetknopje)?

Je hebt de tv ontvanger ook terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Als het dan nog niet werkt dan zal er een moderator aan te pas moeten komen.

 


Welke snelheid haalt u bij een speedtest op een laptop die u bekabeld aansluit op de kabel waar de tv ontvanger op aangesloten zit?


Welke snelheid haalt u bij een speedtest op een laptop die u bekabeld aansluit op de kabel waar de tv ontvanger op aangesloten zit?

Die zal ik morgen testen; moet ik namelijk even een oude laptop met ethernet halen. Ik heb wel achter de router een apart wifi netwerk (deco) met 124/6 volgens speedtest, en 94/36 volgens de Deco test.


Ok, nu zelfs een fabrieksreser van het modem gedaan. Geen succes, want server kan de opbames nier laden, time-out krijg ik alweer snel te zien.

inderdaad alles doorlopen :(


Opnames zijn inmiddels wel weer te zien. Nu werkt alles weer eventjes. Ik zal kijken hoe het vanmiddag is, ergens verliest het systeem steeds iets waardoor de zenderinfo etc niet meer werkt. 
ik zat nog te denken: Het enige dat er ‘anders’ is dan een basis opzet, is dat er éen LAN naar een Deco M9 gaat, die de wifi in het huis verzorgt. (De wifi op de experiabox zelf staat uit.) de problemen zijn wel kort erna ontstaan, alhoewel ik niet zou weten hoe dan omdat het apart staat.


Nou, uiteindelijk maar KPN gebeld dat dit nu al een paar maanden aan de gang is (ik dacht 5 weken, maar het bleken er al 9 te zijn) en ik echt alles heb gedaan. Dat was vrijdag.
Men zou het doorgeven aan de technische dienst.
Ik kreeg savonds een melding dat er ‘onderhoud aan het netwerk in mijn buurt’ gepland was tussen 01:00 en 06:00uur. Ik denk dat dit nav het gesprek was, of het is erg toevallig 😉 maar ik heb het idee dat dit het probleem heeft verholpen - al heb ik dus geen idee wat er is veranderd. Maar gisteren avond voor het eerst zonder problemen tv kunnen kijken, pauzeren etc.