Skip to main content

Hallo,

 

Bij ons bleef het beeld stilstaan en het geluid viel weg. Even later verscheen in beeld de melding dat we naar een andere zender moesten schakelen en weer terug. Als dit niet hielp de ontvanger herstarten en als dat niet helpt naar de website gaan met de melding geen zender.

 

Niets van dit alles hielp. Vervolgens heb ik de probleemoplossen van de KPN site geprobeerd waarin werd aangegeven dat er geen werkzaamheden of storingen zijn.

 

De probleemoplosser heb ik twee keer doorgelopen zonder resultaat. vervolgens kan je bellen. Krijg je een bandje waarin je uitkomt op een SMS met een link naar de website waar ik net vandaan kwam. Vervolgens nog eens bellen. Zelfde verhaal. Dan de klantenservice gebeld voor Gvd €0,95 per minuut. Vervolgens na een minuut allerlei mededelingen te hebben ontvangen krijg ik te horen dat de wachttijd 15 minuten bedraagt. Wat een service!

Hallo @Marcelleke,

Ten eerste om te beginnen, KPN heeft een gratis nummer (0800-0402) en waarschijnlijk ben je er in gestonken door een betaaldienst/doorschakeldienst te bellen ipv rechtstreeks met het gratis nummer van KPN. 

Hoe is de ontvanger aangesloten? Rechtstreeks op de experiabox of via een draadloze verbindingsset?


Dat gratis nummer heb ik tot twee keer toe gebeld, maar kreeg niemand aan de lijn. Alleen tot twee keer toe een sms met een link naar de site waar ik al op was geweest. Het moet gewoon mogelijk zijn om iemand te spreken te krijgen en dat was dus niet het geval.

 

Ondertussen heb ik bericht gekregen dat er een storing is. Het ligt dus niet aan onze installatie.


Hallo @Marcelleke,

Klopt, een tip voor de volgende keer is om gewoon '’Medewerker spreken'’ of door aan te lijn te blijven zodra het stil blijft, dan wordt je automatisch doorverbonden met een medewerker.  Ik kan alleen die €0,95 cent per minuut niet plaatsen, want het nummer dat je belt 0800-0402 is een gratis nummer in alle gevallen.


Bedankt voor de tip.


Hoi @Marcelleke, als je die foutmelding blijft krijgen is het lastig tv kijken natuurlijk! Is het inmiddels al wel verholpen, of kan ik hierin nog iets voor je betekenen? Ik hoop dat het nu weer goed werkt en je al weer lekker tv kunt kijken.


We hebben geen reactie meer van je gezien @Marcelleke. Ik neem aan dat dat betekent dat het is gelukt. Als we nog iets voor je kunnen doen horen we het graag van je.


Hallo Jasper,

het was een storing in een behoorlijk deel van Nederland. Toen de storing was opgelost werkte alles weer.

Ik heb ondertussen nummer van de klantenservice opgeslagen. Dank daarvoor.

Ik vind het wel raar dat je in moet spreken dat je een medewerker wil spreken. Misschien is dit iets te ver geautomatiseerd om klantvriendelijk te zijn.

Ook vind ik het schandalig dat er oplichters zijn die geld vragen om een gratis dienst te bellen. Kan KPN zorgen dat deze oplichters niet meer in contact met KPN kan komen? Ik ben nu meer dan een euro kwijt zonder dat ik er iets voor terug heb gekregen (naast extra ergernis terwijl ik toch al niet vrolijk was) Dat geld maakt me niet zo veel uit, maar ik gun het hen niet. Geef ik het liever aan een goed doel.

Dit was overigens niet gebeurd als de KPN beter bereikbaar zou zijn.

 

groeten,

Marcel