Skip to main content

Spontaan geeft het display van de ontvanger geen zender nummer meer.

als je hem uitzet wel de klok

Hier net zo, is lastig..


En hier dus ook. En waarom met de nieuwe update geen zendernamen ipv die stomme nummers in het display. Dat had mijn Samsung decoder bij Ziggo 10 jaar geleden al!


Dat probleem had ik ook ineens... Gelukkig heb ik het weten op te lossen via het menu > systeeminstellingen > standaardinstellingen herstellen. De ontvanger zal dan automatisch opnieuw opstarten en dan verschijnt het zendernummer weer terug op het display van de ontvanger.


Hee, wat een vreemd probleem. Aangezien jullie met meerderen zijn toch benieuwd welke ontvanger julllie dan hebben. Niet de allernieuwste i.i.g. want die heeft, net als de nieuwe Next van Ziggo, geen display.

Hebben jullie
Arris vip2952
Arris vip2952 V2
Arcadyan hmb2260


Heb hetzelfde probleem. Plotseling geen zendervermelding. Ik heb de Arris VIP2952 V2


Hoi,

Bij ons ook spontaan geen zenders meer op de Arris vip2952 ontvanger.

Mvg

Patrick

 

Vreemd ik ga na het posten van dit naar menu en plots is het zendernummer er wel weer...

 


Hier een Arris en een Arcadyan 2260. Beide geen zendernummers meer..... Best onhandig...


En hier dus ook. En waarom met de nieuwe update geen zendernamen ipv die stomme nummers in het display. Dat had mijn Samsung decoder bij Ziggo 10 jaar geleden al!


ja zender namen dat gaat helaas moeilijk met een 4 tal 7 sigment led display

in de jaren 90 had ik al dot matrix display in de schotelontvangers en daar staan dan de zender namen netjes in

je zou 2020 wel een oled scherm verwachten :sweat_smile:

 


Het lijkt er op dat dit een (tijdelijk) issue is geweest. Bij veel klanten is het uit zichzelf of na een herstart weer herstelt. Ik ben aan het navragen wat hier precies is gebeurtd.


Ook zelfde probleem: Geen zendernummer op tv ontvanger ARRIS (wel alleen de klok die heb ik zelf gekozen en dat uitzetten verhelpt het probleem niet) nadat jullie het menu hebben vernieuwd. Uitzetten, frisse start dat helpt enige tijd, maar dan na een paar dagen exact het zelfde probleem weer.


Het issue is ondertussen opgespoord en we werken aan een oplossing. De definitieve datum hiervoor is nog niet bekend. 

Wat (tijdelijk) helpt is een herstart. Excuses voor het ongemak.


Ik heb ondertussen opgeschreven wanneer het probleem zich bij mij voordoet namelijk: alleen als de Arris box 1 dag of enkele uren op standby heeft gestaan.


Ook bij mij deed het probleem zich voor, een herstart bleek idd de oplossing 🙃