Skip to main content
Beantwoord

geen zendernummer op tv ontvanger

• October 16, 2020
  • 13 reacties
  • 787 keer bekeken

Spontaan geeft het display van de ontvanger geen zender nummer meer.

als je hem uitzet wel de klok

Beste antwoord door Erwin van KPN

Het issue is ondertussen opgespoord en we werken aan een oplossing. De definitieve datum hiervoor is nog niet bekend. 

Wat (tijdelijk) helpt is een herstart. Excuses voor het ongemak.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

• Nieuwkomer
  • October 20, 2020

Hier net zo, is lastig..

• Helper
  • October 20, 2020

En hier dus ook. En waarom met de nieuwe update geen zendernamen ipv die stomme nummers in het display. Dat had mijn Samsung decoder bij Ziggo 10 jaar geleden al!

• Deelnemer
  • October 23, 2020

Dat probleem had ik ook ineens... Gelukkig heb ik het weten op te lossen via het menu > systeeminstellingen > standaardinstellingen herstellen. De ontvanger zal dan automatisch opnieuw opstarten en dan verschijnt het zendernummer weer terug op het display van de ontvanger.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 23, 2020

Hee, wat een vreemd probleem. Aangezien jullie met meerderen zijn toch benieuwd welke ontvanger julllie dan hebben. Niet de allernieuwste i.i.g. want die heeft, net als de nieuwe Next van Ziggo, geen display.

Hebben jullie
Arris vip2952
Arris vip2952 V2
Arcadyan hmb2260

• Nieuwkomer
  • October 25, 2020

Heb hetzelfde probleem. Plotseling geen zendervermelding. Ik heb de Arris VIP2952 V2

• Nieuwkomer
  • October 25, 2020

Hoi,

Bij ons ook spontaan geen zenders meer op de Arris vip2952 ontvanger.

Mvg

Patrick

Vreemd ik ga na het posten van dit naar menu en plots is het zendernummer er wel weer...

• Deelnemer
  • October 25, 2020

Hier een Arris en een Arcadyan 2260. Beide geen zendernummers meer..... Best onhandig...

peter-keetfm
Wijsgeer

En hier dus ook. En waarom met de nieuwe update geen zendernamen ipv die stomme nummers in het display. Dat had mijn Samsung decoder bij Ziggo 10 jaar geleden al!

ja zender namen dat gaat helaas moeilijk met een 4 tal 7 sigment led display

in de jaren 90 had ik al dot matrix display in de schotelontvangers en daar staan dan de zender namen netjes in

je zou 2020 wel een oled scherm verwachten :sweat_smile:

Erwin van KPN
Moderator

Het lijkt er op dat dit een (tijdelijk) issue is geweest. Bij veel klanten is het uit zichzelf of na een herstart weer herstelt. Ik ben aan het navragen wat hier precies is gebeurtd.

Chappy77
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • October 28, 2020

Ook zelfde probleem: Geen zendernummer op tv ontvanger ARRIS (wel alleen de klok die heb ik zelf gekozen en dat uitzetten verhelpt het probleem niet) nadat jullie het menu hebben vernieuwd. Uitzetten, frisse start dat helpt enige tijd, maar dan na een paar dagen exact het zelfde probleem weer.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 29, 2020

Het issue is ondertussen opgespoord en we werken aan een oplossing. De definitieve datum hiervoor is nog niet bekend. 

Wat (tijdelijk) helpt is een herstart. Excuses voor het ongemak.

Chappy77
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • November 9, 2020

Ik heb ondertussen opgeschreven wanneer het probleem zich bij mij voordoet namelijk: alleen als de Arris box 1 dag of enkele uren op standby heeft gestaan.

• Nieuwkomer
  • November 16, 2020

Ook bij mij deed het probleem zich voor, een herstart bleek idd de oplossing 🙃