Skip to main content

Twee weken geleden nieuwe TVontanger gekregen.

nu kan ik mijn gehoorapparaat niet aansluiten, bij deze ARRIS tv ontvanger, zitten niet die twee toegangspoorten.

nieuw kabeltje opgestuurd gekregen, maar lukt niet via tv

Hoi @Gehoorapparaat . Welkom op het forum.

Hoe sluit jij het systeem normaliter aan? Heb je een foto van het stekkertje? 

Welk type tuner heb jij recent ontvangen?


Hoi, koop deze digitaal naar analoog converter om je koptelefoonzender aan te kunnen sluiten.

https://www.bol.com/nl/p/digitaal-naar-analoog-audio-converter-coaxiaal-spdif-dac-d2a-toslink-optische-lu/9200000112268121/?bltgh=rIElJrMTY9BYEbwVZo1Pmw.1_4.5.ProductTitle

Op de Arris vip5202 is geen analoge audio-uitgang meer aanwezig. Op veel tv's zit dat ook niet meer omdat die tegenwoordig van Bluetooth zijn voorzien voor een BT koptelefoon.


Twee weken geleden nieuwe TVontanger gekregen.

nu kan ik mijn gehoorapparaat niet aansluiten, bij deze ARRIS tv ontvanger, zitten niet die twee toegangspoorten.

nieuw kabeltje opgestuurd gekregen, maar lukt niet via tv

Ik neem aan dat je de Senheizer type koptelefoons voor gehoorgestoorden bedoeld en het om een Arris Vip 5202 Settopbox gaat. 

Daar zit dus geen aansluiting daarvoor meer op. De oplossing kan zijn de optische uitgang van je TV. Die moet je dan met een converter aansluiten. (Voordeel is dat dan ook de ruis, die de SetTopBox bij sterke volumes nodig voor gehoorgestoorden kan hebben, kan worden geelimineerd.)

https://www.bol.com/nl/p/digitaal-naar-analoog-converter/9200000069425943/?Referrer=ADVNLGOO002020-G-64013914728-S-472220943507-9200000069425943&gclid=EAIaIQobChMI0bKF1ICv7AIVF53VCh1kqQEGEAQYAyABEgLaNfD_BwE


Het gaat hier om een gehoorapparaat, ( niet om een koptelefoon).

ik kom er niet uit. Bij Beter Horen, hebben ze het uitgelegd, maar thuis werkt het niet.

rood en wit zou in de TV moeten, en groen op het apparaatje , wat bij hoorapparaat hoort.

 


Het gaat hier om een gehoorapparaat, ( niet om een koptelefoon).

ik kom er niet uit. Bij Beter Horen, hebben ze het uitgelegd, maar thuis werkt het niet.

rood en wit zou in de TV moeten, en groen op het apparaatje , wat bij hoorapparaat hoort.

 

Mogelijk heb je een TV connector van Phonak, dan kan je dat direct met een optische kabel doen vanaf je TV. Maar ik denk dat je een ouder type hebt en dan het je waarschijnlijk de converter nodig die Peter en ik tonen. 

https://www.phonak.com/content/dam/phonak/HQ/nl/solution/accessories/phonak_tv_connector/document/Handleiding_TV_Connector_92x125_NL_V1.00_029-0515-07.pdf


TV connector van Phonac zegt me niets.

 

we hebben TV ontvanger ARRIS

en het apparaatje, wat  bij gehoorapparaat hoort daar staat op - Dolby digital en ReSound.

ik denk, dat we niet verder komen op deze manier, maar toch bedankt alvast!!

het kabeltje heeft een rood en wit plukje en een groen, alles geprobeerd.


Welke Arris heb je? Er zijn verschillende typen met verschillende aansluitingen.

Als je de Arris vip5202 hebt koop dan het adaptertje wat ik eerder al aangegeven heb. Dan heb je weer 'rood’ en ‘wit’ aansluitingen. Die zitten niet op een 5202. En zeker al NIET op een televisietoestel. Als ze daarop al zitten zijn het INgangen en geen uitgangen. Er komt geen geluid uit de rode en witte tulpconnector v.e. tv.

Om je mogelijk nog beter van dienst te zijn, qua uitleg, zijn foto's van wat je hebt met de aansluitingen wel zo prettig. Maar ik ben ervan overtuigd dat het met onze (CorL en ik) oplossing gaat werken.


TV connector van Phonac zegt me niets.

 

we hebben TV ontvanger ARRIS

en het apparaatje, wat  bij gehoorapparaat hoort daar staat op - Dolby digital en ReSound.

ik denk, dat we niet verder komen op deze manier, maar toch bedankt alvast!!

het kabeltje heeft een rood en wit plukje en een groen, alles geprobeerd.

Klopt, Resound is een ander merk gehoorapparaat, die hebben net zo iets als Phonac. Maar waarschijnlijk heb je een wat modernere tv waar niet meer een externe luidspreker aansluiting via tulip op zit. Daarom de converter.


Kan ik via KPN zo,n converter, of adapter krijgen ??


Kan ik via KPN zo,n converter, of adapter krijgen ??

Nee. Maar wel in elke electrozaak te krijgen. En online natuurlijk heel eenvoudig. (zie eerder gegeven links van mij en CorL)


@Gehoorapparaat : Ik sluit me volledig bij de adviezen van @PeterG en @CorL  aan.

Als er toch nog onduidelijkheid bestaat, zou een foto (of foto's) van de spullen die bij het gehoorapparaat zitten, erg helpen.  Liefst met alle aansluitingen zichtbaar. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je ons te vinden.