Skip to main content

Voorheen met mijn Samsung tv had ik geen probleem maar sinds ik een nieuwe Philips Oled 808 series tv heb loopt het geluid van mijn gehoorapparaten niet meer synchroon met het geluid van de tv, er is sprake van vertraging wat zorgt voor een vervelende echo.

Het kastje van mijn gehoorapparaten is via een optisch kabeltje verbonden met het KPN kastje, zo zat het voorheen ook aangesloten op mijn oude Samsung tv.

Is misschien een optie om dat optische kabeltje direct op de tv aan te sluiten?

 

Alvast dank, alle suggesties welkom.

Gewoon proberen wat je jezelf voorstelt.

 


Ik wil voorkomen dat ik iets kapot maak door verkeerd aan te sluiten.

 


Je kunt er niets aan kapot maken, alleen oppassen dat het geluid niet te hard je oren binnen komt @Dosje1955 


ga morgen effe uitproberen. Dank je.


Is het ook gelukt om het geluid weer synchroon te krijgen door de kabel anders aan te sluiten, @Dosje1955?


Bij sommige (of misschien zelfs de meeste?) streamers van gehoorapparaten kun je ook een vertraging instellen. Dat helpt alleen als het geluid via het gehoorapparaat voorloopt op het beeld/geluid van de televisie. (Dat gebeurt best vaak, als je televisie fratsen met het beeld en/of geluid uithaalt, en daar tijd voor nodig heeft. Maar je schrijft “er is sprake van vertraging” waarmee je misschien bedoelt dat het gehoorapparaat juist achterloopt? Dan maakt extra vertragen het alleen maar erger.)

Dus als het via aansluiten op de televisie niet werkt: welke streamer gebruik je? En is er een kans dat je misschien al eerder een vertraging ingesteld had voor gebruik op je oude televisie, die nu misschien minder moet zijn, of helemaal weggehaald moet worden?

Trouwens: is de echo hetzelfde op alle zenders? En hetzelfde bij live kijken (standaard het zogenaamde “multicast”) als bij terugkijken/na pauzeren (altijd “unicast”)? En gebruik je inderdaad de standaard “multicast” voor live kijken, of misschien bij de beeldinstellingen de videomodus op “Gebruik unicast” gezet voor betere ondertiteling?


nog niet geprobeerd om de gehoorapparaat streamer direct op de tv aan te sluiten. Heb daar even tijd voor nodig, kan niet overal even makkelijk bij. 

Ik kan wel zeggen dat de vertraging in het geluid van de tv zit.

Dank voor de reactie.

 


Ik kan wel zeggen dat de vertraging in het geluid van de tv zit.

Bedoel je dat beeld en geluid van de televisie (zonder gehoorapparaat) al niet gelijk lopen? Of lopen beeld en geluid van de televisie wel gelijk, maar loopt het gehoorapparaat daarop voor?


Het eerste soms, maar na een keert uit / aan zetten is dat opgelost.

Het tweede dus constant.


Ik kan wel zeggen dat de vertraging in het geluid van de tv zit.

Bedoel je dat beeld en geluid van de televisie (zonder gehoorapparaat) al niet gelijk lopen? Of lopen beeld en geluid van de televisie wel gelijk, maar loopt het gehoorapparaat daarop voor?

Het eerste soms, maar na een keert uit / aan zetten is dat opgelost.

Het tweede dus constant.

 

Dan zou je, voor het voorlopen van je gehoorapparaat, ook een vertraging kunnen instellen. Mits die van jou dat ondersteunt, Dosje. Dat scheelt gedoe met veranderen van kabels e.d.


Heren, het is opgelost. De optische kabel die van mijn gehoorapparaat streamer naar het KPN kastje ging heb ik nu rechtreeks in de TV gezet. Opgelost. Dank allen voor de suggesties en hulp.


Reageer