Skip to main content

Waarom kan ik een gehuurde film via 

On demand niet in de it  app kijken ?

 

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Jesse7965, leuk dat je ons forum gevonden hebt, welkom!

Je kan films huren via de tv-ontvanger en via de iTV website. Zo gauw je een film gehuurd hebt, kan je deze zowel online, op tv als via de iTV online app bekijken :slight_smile: Heb je het op deze manier geprobeerd? Als het niet lukt, laat je dan weten waar je precies tegen aan loopt en wat er dan gebeurt? 


Dat is gelul . 

Ik heb contact gehad met de KPN service desk en die vertellen zelf dat voor elk apparaat opnieuw gehuurd dient te worden.

Ikzelf heb geprobeerd op ITV  de gehuurde film af te spelen maar ook daar krijg ik te zien dat de film eerst besteld en afgerekend dient te worden.

Of dit moet sinds gisteren veranderd zijn 


Ik heb contact gehad met de KPN service desk en die vertellen zelf dat voor elk apparaat opnieuw gehuurd dient te worden.

Dat is onzin, je huurt een film op het abonnement en je behoort die film dan op alle apparaten terug te kunnen kijken.


@Jesse7965 Één keer huren van een film is voldoende, zoals wjb en ik aangeven. Probeer het vooral even uit, zou ik zeggen. We horen dan graag of het is gelukt, en zo niet, dan kijken we daar naar.


Jullie kunnen wel beweren dat het zo zou moeten werken, maar in de praktijk werkt het dus niet zo.
Film kan alleen besteld worden op de tv ontvanger met pin code en niet in de iTV APP. 
Vervolgens ziet de iTV iOS APP niet dat deze betaald en dus bekeken kan worden. Maakt niet uit of ik inlog met abonnementsnummer of KPN ID. 

Naar de iTV website gaan heeft geen zin, die verwijst je weer naar de iOS iTV APP.  


Jullie kunnen wel beweren dat het zo zou moeten werken, maar in de praktijk werkt het dus niet zo.
Film kan alleen besteld worden op de tv ontvanger met pin code en niet in de iTV APP. 

Volgens mij zegt niemand in dit topic dat je in de app op je telefoon een film kan bestellen. Je kunt hem alleen bekijken. Althans dat zou zo moeten zijn.

Apple (en ook Google) wil namelijk een gedeelte van de prijs die u betaald voor de film, 30 procent ofzo. KPN wil dat niet betalen. En daarom kan je in de app geen film bestellen.


Gaat er dus om dat onDemand films ook niet bekeken kunnen worden in de iTV app. Ook al heb je ze via de TV ontvanger besteld. Wordt hier beweerd dat dat wel kan. Is dus niet zo.


Ik zit met hetzelfde probleem. Wat is dit voor onzin? Heb betaald via de tv zoals in de app wordt gevraagd. Vervolgens kan ik de film niet op mijn telefoon bekijken. Dit is erg onduidelijk! Wat nu?


Ik zit met hetzelfde probleem. Wat is dit voor onzin? Heb betaald via de tv zoals in de app wordt gevraagd. Vervolgens kan ik de film niet op mijn telefoon bekijken. Dit is erg onduidelijk! Wat nu?

 

Ik heb even beter gekeken.

Het lukt niet als je de film zelf zoekt. Dan staat er dat je de film nog moet huren, ook al heb je dat al gedaan.

Het lukt wel als je naar beneden scrollt op de startpagina en dan klikt op 'verder kijken'. Daar kun je de gehuurde film wel bekijken.

 


@Takje Fijn om te lezen dat 't is gelukt, en dat je het ons hier laat weten! Mogelijk zijn andere bezoekers hier op ons forum er ook weer mee geholpen :slight_smile:


@Takje Fijn om te lezen dat 't is gelukt, en dat je het ons hier laat weten! Mogelijk zijn andere bezoekers hier op ons forum er ook weer mee geholpen :slight_smile:

Ik hoop dat jullie (KPN) hiermee geholpen zijn want wellicht kan het @TV Apps Team hier wat mee. Ook via het zoeken van een film zou deze natuurlijk als gehuurd getoond moeten worden.


@Takje Fijn om te lezen dat 't is gelukt, en dat je het ons hier laat weten! Mogelijk zijn andere bezoekers hier op ons forum er ook weer mee geholpen :slight_smile:

Ik hoop dat jullie (KPN) hiermee geholpen zijn want wellicht kan het @TV Apps Team hier wat mee. Ook via het zoeken van een film zou deze natuurlijk als gehuurd getoond moeten worden.

Yes, dat is een goed punt, ik neem het mee!