Skip to main content

Hoi. Hier een salora tv. 40led1500 Geluid amazon prime deed het het eerste seizoen wel maar nu niet meer. Bij geen enkele film. De rest van de zenders doet het geluid het gewoon.  Geen externe geluidsapparatuur overigens. Waar kan dit aan liggen?

J. Burer

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Oh, bij netflix helpt het als ik de taal op het originele Engels zet

. Er zijn vaak meerdere keuzes maar dat is bij Amazon niet altijd zo...


Kan het trouwens zijn dat de internetsnelheid boven  via de wifi onvoldoende is?  Ik heb wel een kastje boven maar de originele modem staat uiteraard beneden. Om amazon prime te streamen. Of hoe dat ook heet..Hoe meet ik dat?


Meen je. :(

Ik wil het nu graag even duidelijk hebben. Zo ineens is het geluid dus wel, zowel via Netflix als Amazon prime. Live tv kijken geeft geen problemen?

Beide ontvangers geven zelfde problemen? Want dan zou het in de aansluiting moeten zitten. Hoe zijn beide ontvangers aangesloten? Met kabel of draadloze adapters in het stopcontact? Ik kan mij bijna niet voorstellen dat beide ontvangers dezelfde problemen geven namelijk. 

 


Beneden doet netflix soms raar en prime doet het helemaal niet. Beiden zijn aangesloten met de kabel naar modem. Boven doet netflux het meestal prima maar prime heeft problemen met het geluid.


Ik kom dit geluidsprobleem bij prime trouwens wel meer tegen op internet.  


Boven heb ik ook een hdmi kabel van ontvanger naar tv. Beneden is dat niet zo. ( scart)


Hoe bedoel je 'life kijken?


Het is ook heel raar want bv van Supernatural doet seizoen 13 geluid het wel maar 14 niet en andere series en films ook niet.


Ik wil het ook graag even duidelijk hebben. Waarom zijn er zo vaak problemen met de prime app. Ik ben niet de enige met dit probleem. Is hier nu echt niets aante doen?


Bij het normale tv kijken, zijn er dan wel eens problemen met het geluid? En heb je de Amazon Prime app ook elders tot je beschikking, bijvoorbeeld via smart TV? Want valt dan ook het geluid weg? En heb je ook andere HDMI poorten van de tv geprobeerd?

Overigens excuses dat ik wat later ben. 


Andere hdmi poorten geprobeerd. Nooit problemen bij andere zenders. Op de smartphone doet het geluid het prima. Ik moet zeggen dat de prime app en netflix wel wat traag opstarten. Met netflix verder geen problemen.


We gaan eens een andere ontvanger proberen. Ik heb eentje omgeruild. Hoe je dit doet heb ik je via een privébericht gestuurd. Ik ben benieuwd. 


Wat attent! Gaan we proberen!


Het heeft niet geholpen dus. Je dacht zelfs dat het aan de internetsnelheid zou liggen. Nou ik zie dat er 24 Mbit/s binnenkomt op het modem. Zou voldoende moeten zijn. 

Ik wil nog eens keer alles bij langs. 

Beide ontvangers zijn met een kabel aangesloten op het modem. Andere HDMI is aangesloten. Nieuwe ontvanger getest. Maar het probleem blijft. Ook de nieuwe ontvanger is voor de zekerheid gereset

 


Klopt allemaal. Of ligt het gewoon aan de prime app? Ik lees wel regelmatig dat hier problemen mee zijn. Wel wil ik je toch bedanken voor je geduld ondanks dat het probleem nog bestaat. Het is ook wel een toestand!


Dat is is wel mijn vermoeden. Want we hebben zoveel getest, maar het probleem blijft. Ik heb zo eerlijk gezegd ook even geen idee meer. Heb je de app ook op de SmartTV? Want dan zou je het nog via die weg kunnen kijken?