Skip to main content
Vraag

Geluid bij doorspoelen is schokkerig

• July 21, 2026
  • 7 reacties
  • 167 keer bekeken

harry49
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Ik heb ook last van het schokkerig doorspoelen, sinds een week denk ik. De 2952 heeft een oortelefoonuitgang die ik op mijn versterker heb aangesloten voor een beter geluid. Mijn oren zijn wat slecht geworden met de jaren en daarom wil ik niet van kastje wisselen. Maar wat ze verprutst hebben kan toch wel weer teruggedraaid worden neem ik aan? ik vind het ook raar dat je niets hoort als men wat veranderd… Het zou fijn zijn als weer als vanouds werd,

vr.gr Harry.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 22, 2026

Maar. Het beeld wordt toch altijd 'schokkerig' weergeven bij doorspoelen? Het zijn geen vloeiende bewegingen. 

Of bedoel je toch geluid? Als in de titel. Alleen is er geen geluid bij doorspoelen. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@harry49, welkom bij de community! 😊 Bedankt voor het delen van je ervaring. We hebben inmiddels meerdere meldingen ontvangen van vergelijkbare problemen. Het probleem is bij ons bekend en er wordt op dit moment gewerkt aan een oplossing.

Ik begrijp heel goed dat het vervelend is, zeker als je de hoofdtelefoonaansluiting van de ontvanger gebruikt en verder graag bij deze ontvanger wilt blijven.

Zodra er een update beschikbaar is die dit probleem verhelpt, laat ik dat uiteraard in dit topic weten. Bedankt voor je geduld!

• Nieuwkomer
  • July 24, 2026

Ik heb ook sinds een week dezelfde klachten.
Ik weet niet of jullie aan dit probleem aan het werken zijn en of dit hier mee te maken heeft? Maar sinds vandaag valt ook de TV om de zoveel tijd uit als ik een opgenomen programma bekijk. De melding ‘dit bestand wordt niet ondersteund’ komt dan in beeld. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 24, 2026

Hai, ​@A-MB17 

Wel nog even dit? Welke ontvanger heb je?

HMB2260, VIP2952, VIP5202, DIW7022?

• Nieuwkomer
  • July 26, 2026

HMB2260

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 26, 2026

Hoi, ​@A-MB17 

Bij jou ligt het vrijwel zeker bij de ouderdom van de ontvanger. De HMB2260 is de oudste met 16 tot 14 jaar. Dus qua hardware kan ie het niet meer bijbenen. 

Vernieuwen is het beste.

Neem contact met kpn op via het terugbelverzoek (onderaan).

Mogelijk is er nog Arris VIP5202. Anders ga je over op de nieuwe TV+ ontvanger. 

• Nieuwkomer
  • July 26, 2026

Dank je wel voor de tip. Ik ga contact opnemen.