Skip to main content

hallo allemaal

sinds een week of 3 werkt de ab niet meer op de tv en het geluid valt steeds weg en na iedere keer een koude start werkt het weer voor even

kabels en zo zijn al vervangen maar dat helpt niet

ben op zoek naar de oplossing

 

met hartelijke groet

mike

Hoi @mekster, dat is niet fijn tv kijken!

Welke ontvanger heb je?

Een motorola toevallig? Dan kun je een omruilverzoek proberen  

Heb je een andere ontvanger kun je een reset proberen:

Menu - Instellingen - druk 2x gele knop op afstandsbediening - Frisse Start kiezen en rustig laten doorlopen  

De afstandsbediening kun je koppelen met de tv, heb je dat ook gedaan? 

 


Hoi Anneke-Anna

 

dank voor je snelle reactie, het is geen motorola maar een ZTE

heb net de koude start (terug naar fabrieksinstellingen) gedaan maar het is nog hetzelfde en de ab doet het koppelen ook niet zowel bij het ingevoerde nummer als dat ie alle 61 mogelijkheden naloopt

misschien toch maar een ander kastje?

 

groetjes

mike


Hoi @mekster, de ZTE is volgens mij de modem of ik moet me zo sterk vergissen…..

Welke TV ontvanger heb je?

Zwart kastje (Arcadyan, Arris) die je aansluit op de modem en met een hdmi kabel op je tv/tvontvanger.

Zie hier voorbeelden.

Heb je ook een versterker/radio aangesloten? 

Vul anders alvast je profiel gegevens in voor de KPN moderators, dit is alleen voor jou en KPN zichtbaar.

 


hej Anneke-Anna

de ontvanger is een 4k kastje en die staat niet bij de afbeeldingen

 

groetjes

mike

 


Ah, dank je @mekster, dan geef ik het stokje door aan een ander forumlid die meer bekend is met deze ontvanger :-)


hoi Anneke-Anna

 

dankjewel voor al je moeite en have a nice day

hartelijke groet

mike


Misschien komt @wjb hier nog een kijkje nemen, kan me vergissen, maar volgens mij had/heeft hij dezelfde ontvanger.


Het koppelen van de afstandsbediening aan de televisie gaat bij de ZTE ZXV8001 via het menu van de TV ontvanger. Daar vind je onder de instellingen een functie om het model van jouw televisie te selecteren.

 

Valt het geluid op alle zenders weg of alleen op zenders zonder Dolby?

Heb je een soundbar of home cinema set in gebruik?

Wat is het merk en type van jouw televisie?


Hoi WJB

het koppelen heb ik op die manier geprobeerd, zelfs het typenummer ingevoerd, wordt herkend maar de koppeling lukt niet

het geluid valt weg op alle zenders, er is alleen een nad versterker aangesloten maar die staat niet altijd aan .

de tv is een Phillips 50PUS7303 van een jaar oud

de klachten zijn sinds een week of 3

ben benieuwd naar je reactie alvast dankjewel

vriendelijke groet

mike 


Dan ben ik toch bang dat ik je niet echt verder kan helpen.

Als die afstandsbediening niet wil koppelen dan zou ik bijna gaan denken dat de IR zender van die afstandsbediening defect is en vervangen moet worden.

Maar aangezien je ook problemen met het geluid hebt zou ik dan opteren om die ZTE in z'n geheel om te ruilen. Je zult dan een Arris VIP5202 krijgen en die heeft twee nadelen.

1) Hij heeft geen display waarop je de gekozen zender kunt aflezen.

2) Hij heeft geen aux kabeltje om hem mee op een versterker aan te sluiten, dit moet via een TOSLink kabel.

 

Bel klantenservice op 0800-0402, dat is waarschijnlijk de snelste weg om jouw ZTE om te ruilen.


dankjewel voor je info, k denk dat je idd gelijk hebt klinkt heel plausibel

super, ik ga je advies opvolgen

hartelijk dank en fijne avond

 

groetjes

mike


Hoi @mekster. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat je hierboven al verder bent geholpen. Heb je inmiddels al een nieuwe tv-ontvanger in huis?


hej Vikash

de nieuwe ontvanger werkt als een speer en de problemen zijn daardoor opgelost, ben alleen nog een beetje aan het stoeien om de geluidsinstallatie erop aan te sluiten, heb net een toslink adapter ertussen gezet maar het geluid werkt nog niet maar dat komt goed

 

fijne avond en groetjes

mike


Wat goed om te lezen dat de nieuwe tv-ontvanger bevalt. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag!