Skip to main content

Wij kijken tv zonder tv ontvanger maar via app op smart tv LG. De laatste weken steeds vaker een nu haast constant lopen geluid en beeld niet gelijk.

Router en gkasvezelkastje uit/aan een app opnieuw geïnstalleerd. Geen verandering. Heel erg irriterend. Wat kan ik er aan doen? Hoe komt dit,?

Hi @Schorpioentje! Dat is inderdaad niet fijn kijken.

Je moet als het goed is via de volgende stappen een vertraging in kunnen stellen:
Ga naar: “Menu” > “Instellingen” > “Voorkeuren” > “Audio” > “Lip sync”.

Zou je hier willen laten weten of dat helpt?

Als dat niet helpt, laat dan weten of je alleen gebruik van het geluid van de tv zelf? Of dat je er nog andere apparatuur op hebt aangesloten, zoals een soundbar.


Ik heb gemerkt dat het bij begin goed is maar als tv een paar uur aan is, het dan langzaam aan begint. 

 

Heb de hele zaak ( was toch paar dagen weg) h uitgezet. Toen leek het goed te gaan naar zoals ik hierboven schreef, na 2 uur begint het. Nu werkt het wel om tv uit te zetten. Even wachten, weer aanzetten. Maar dan na paar uur ... Ik gebruik geluid van tv. Dus minder lang tv kijken...


@Schorpioentje goed dat je in ieder geval een manier hebt om het tijdelijk op te lossen. 

Merk je het probleem ook als je andere apps langer aan laat staan?


Vreemd maar ja, niet bij Netflix, wel bij nl ziet.


@Schorpioentje ik wil je in dat geval aanraden eerst contact op te nemen met LG. Geef ze aan dat met verschillende apps er na verloop van tijd een verschil tussen beeld en geluid ontstaat. Wellicht dat ze hier meer ervaring mee hebben. 

Ze gaan je waarschijnlijk vragen of je al een software update gedaan hebt. Dus als je zelf al de software update doet doet dan ben je ze een stapje voor. 😉