Skip to main content

Ik heb dit al eens eerder gemeld, het geluid bij bijvoorbeeld discovery channel gaat na verloop van tijd haperen en klinken alsof je onder water zit wanneer het geluid op de ontvanger op Automatisch of Dolby staat ingesteld, op simpel stereo geen probleem. Het maakt ook niet uit of het geluid via de TV of Receiver loopt. Met een keer een kanaal omhoog en weer terug zappen is het opgelost voor een paar minuten maar daarna komt het weer terug. Het speelt ook niet op elke zender maar discovery en BBC one daar weet ik van speelt.

De vorige keer het ik de ontvanger gereset en daarna werkte het weer goed tot nu helaas 😞 de ontvanger gaat elke nacht helemaal van de stroom af en start dus elke dag weer fris en fruitig op. 

Wie heeft suggesties of is dit een uitdaging voor de software ontwikkelaars of ligt het aan de zenders?

Hoi @Erwin1976! Goed dat je dit aankaart. Ik zie inderdaad dat je dit eerder aan hebt gegeven in een ander topic. Jammer dat de reset niet heeft geholpen, maar dan zoeken we verder naar wat de oplossing dan wel is.

Dat het aan de zenders ligt herken ik niet. Tenminste, ik heb hier onlangs niet meer topics over teruggezien. Heb je ook de mogelijkheid om een andere HDMI kabel te testen? Ondanks dat het bij een bepaald aantal zenders speelt wil ik dit wel uitsluiten. Heb je ook een andere TV waar je dit op kunt testen? In het beste geval is het hiermee opgelost. In het slechtste geval zoeken we naar een andere oplossing. 🙂


Is het gelukt met de bovenstaande tips @Erwin1976?


Ik heb helaas nog geen tijd gehad om op de kop in de kast te kruipen om de kabel om te wisselen. Ik zal proberen dat deze week nog te doen zodra ik dat gedaan heb en getest laat ik het weten.


Helemaal goed, ik wacht je bericht en je bevindingen geduldig af. 🙂


Ik heb de kabel vervangen (was de bijgeleverde kabel)  en tot nu toe gaat het goed, maar dat was ook een tijdje zo na het resetten. Mocht het weer terug komen dan meld ik me wel weer.


Afgesproken! In de tussentijd blijf ik duimen dat het nu stabiel blijft. 🤞🏻

 


Reageer