Skip to main content

Alleen als ik Veronica kijk hapert het geluid.

Ontvanger opnieuw gestart

Software opnieuw geladen

Kabels gecontroleerd 

 

Niets helpt.

 

Iemand een oplossing?

Hoi @pocoloco . Welkom op het forum.

Wat vreemd en vervelend dat het geluid op Veronica hapert. Hoe is jouw tuner aangesloten? Maak je ook gebruik van een soundbar of aparte stereo? Alle info is welkom.


Hmm, ik krijg een déjà vú.

Eerder deze week gepost:

 


Wel een soundbar aangesloten. Maar ook zonder kraakt het


Aangezien je niet de enige bent die het meldt is er bij je thuis niks mis.

Kraakt het ook via de app of de website (tv.kpn.com)?


Via app en website is het geluid goed. Tv is aangesloten via kabel niet draadloos 


Via app en website is het geluid goed.

Dan is dat i.i.g. vooralsnog voorlopig een alternatief. Laptop evt. met hdmi kabel met tv te verbinden. Gelukkig is er voorlopig niet veel soeps op Veronica. De mannen van VI zitten tijdens EK op SBS 6.

IK ONTDEK NET dat het kraakt als de beeldinstelling op SD staat!

Staat je beeld onder HDMI daar op? Werkt het op HD Standaard niet????

zie: instelling > beeld > best mogelijke kwaliteit op deze ontvanger.


Stond op sd, gewijzigd en denk dat het is opgelost. Even afwachten tot maandag big bang, voor de 3de keer :joy:


Bedankt 


@PeterG . Super dat je de oplossing gevonden hebt. Kan ik hieruit de conclusie trekken dat het geluid van veronica via SD stoort? Is dat consequent? Of alleen tijdens bepaalde uitzendingen?


Je conclusie is juist, @Erwin_ 

Het geluid van de SD versie van Veronica is krakerig. En vrij consequent inderdaad. (5 minuten aan gehad)

Zullen weinig klachten op zijn: tenslotte “heb” je de SD niet als je HD kijkt op je decoder, tenzij je, zoals ik, even omschakelde naar SD weergave.

Via app/website wordt uitsluitend de HD versie doorgegeven.


Helemaal gelijk. Zojuist bij wat collega's getest. Er deugt iets niet met die SD stream.

Ik ga mailen.


De techneuten hebben aan de knoppen gedraaid en ze hebben de audiostream voor het SD signaal hersteld. Dank voor jullie alertheid!