Skip to main content

Opvallend en kennelijk een vaker voorkomend probleem.

Het geluid hapert zo nu en dan, onregelmatig….

Tijdens TV-uitzendingen en ook  bij het starten van een gedane opname.

Getest: geen haperingen als ik via de Smart-route een serie of film kijk via Netflix en ook geen haperingen als ik een radiozender of muziek beluister via mijn Sonos-systeem. 

@ruudforsthovel Hi Ruud, we denken hier graag met je mee.

Kan je meer vertellen over hoe je tv kijkt? Kijk je via je tv met tv-ontvanger of via de TV app? Welke tv-ontvanger heb je? Je noemt je Sonos-systeem: hoe is deze verbonden met je tv-ontvanger? Zijn er nog andere bijzonderheden of opvallendheden? Alle details zijn welkom, zo kunnen we je hier beter op weg helpen in onze community.

Kan je meer vertellen over hoe je tv kijkt? Kijk je via je tv met tv-ontvanger of via de TV app? Welke tv-ontvanger heb je? Je noemt je Sonos-systeem: hoe is deze verbonden met je tv-ontvanger? Zijn er nog andere bijzonderheden of opvallendheden? Alle details zijn welkom, zo kunnen we je hier beter op weg helpen in onze community.

@Alexandra van KPN , ik kijk met de Arris 5202 - 4K ontvanger. Sonos is met een HDMI-kabel / E- arc verbonden met de tv. Tot voor kort nimmer geluidsproblemen gehad. Via de SMART-opties, Netflix etc. buiten de KPN-ontvanger om geven geen enkel probleem. Het haperen manifesteert zich echt louter en alleen via de ontvanger. Ik heb nog een tweede casus lopen bij KPN en wel dat sinds de laatste update de kleuren van mijn LG Oled Evo - tv fletser zijn en in mijn ogen soms onnatuurlijk. Een klacht die ik op het KPN-forum wel vaker teruglees. 

@Alexandra van KPN , ik kijk met de Arris 5202 - 4K ontvanger. Sonos is met een HDMI-kabel / E- arc verbonden met de tv. Tot voor kort nimmer geluidsproblemen gehad. Via de SMART-opties, Netflix etc. buiten de KPN-ontvanger om geven geen enkel probleem. Het haperen manifesteert zich echt louter en alleen via de ontvanger. Ik heb nog een tweede casus lopen bij KPN en wel dat sinds de laatste update de kleuren van mijn LG Oled Evo - tv fletser zijn en in mijn ogen soms onnatuurlijk. Een klacht die ik op het KPN-forum wel vaker teruglees. 

@Alexandra van KPN Trouwens, ik heb tot op heden geen reactie c.q. bevredigend antwoord gekregen op mijn opmerking over de fletse kleuren. Mijn TV heb ik op allerlei manieren getest en aangepast. Ik herleid de klacht echt naar de laatste update. Sindsdien zijn de kleuren flets. 

Voor wat betreft de fletse kleuren, heb ik geen ander antwoord voor je dan het antwoord dat Erwin al gaf. Daarin is in de update niets veranderd, dit signaal over beeld en kleuren herkennen we niet voor wat update betreft. 

Mogelijk speelt er iets anders, aangezien je ook problemen met het geluid hebt. Dus kijken we verder. 

• Vervang die huidige HDMI kabel eens, al is het puur als test. Hoe gaat het dan met het geluid en beeld?
  • Geef de Arris tv-ontvanger eens een frisse start. Hoe gaat het daarna? 
  • Als je het geluid tijdelijk test via de televisie, dus zonder andere geluidsapparatuur er tussen, hoe gaat het dan?

Voor wat betreft de fletse kleuren, heb ik geen ander antwoord voor je dan het antwoord dat Erwin al gaf. Daarin is in de update niets veranderd, dit signaal over beeld en kleuren herkennen we niet voor wat update betreft. 

Mogelijk speelt er iets anders, aangezien je ook problemen met het geluid hebt. Dus kijken we verder. 

• Vervang die huidige HDMI kabel eens, al is het puur als test. Hoe gaat het dan met het geluid en beeld?
  • Geef de Arris tv-ontvanger eens een frisse start. Hoe gaat het daarna? 
  • Als je het geluid tijdelijk test via de televisie, dus zonder andere geluidsapparatuur er tussen, hoe gaat het dan?

@Alexandra van KPN Dag Alexandra, bovenste adviezen gisteren reeds opgevolgd. Het lijkt er op dat het haperende geluid verdwenen is en wegblijft. So far so good!

Voor wat betreft de fletse kleuren: dat is en blijft een issue. Op het KPN-forum zie ik wel degelijk meer klanten die te maken hebben (gehad) met fletse kleuren. Ook hier heb ik al de nodige stappen ondernomen. TV naar de begininstellingen etc.  

Opmerkelijk vind ik het dat ik die fletse kleuren ervaar via het TV-kijken middels de Arris 5202.

Maak ik gebruik van de SMART-optie op mijn TV en kijk ik Netflix, YouTube e.d. dan heb ik daar geen last van. 

Kortom, ik zie toch echt verschil…..

Top, mooi dat het geluid nu goed werkt @ruudforsthovel!

Koppel het stukje over de fletse kleuren even terug (zo uitgebreid mogelijk) in het topic waar je er over sprak met Erwin. Dan houden we het overzichtelijk, en kunnen we er in dat topic verder naar kijken.

Top, mooi dat het geluid nu goed werkt @ruudforsthovel!

Koppel het stukje over de fletse kleuren even terug (zo uitgebreid mogelijk) in het topic waar je er over sprak met Erwin. Dan houden we het overzichtelijk, en kunnen we er in dat topic verder naar kijken.

@Alexandra van KPN Prima Alexandra, dankjewel. 

Reageer