Skip to main content

Ik heb een nieuwe Samsung Tv aangesloten op een HEOS Soundbar. Dit werkt tot op heden perfect

Na installatie werkt het geluid op de door KPN doorgegeven zenders niet of nauwelijks meer.

Het geluid is perfect als ik overschakel naar andere TV apps of streamingsdiensten.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Groet

Bert

En via de tv speakers zelf?

En hoe is de SB aangesloten? Op de box danwel op de tv danwel beide?

Er zijn gebruikers die slecht geluid melden. Ik herken me daar overigens niet in.


Via de tv speakers is er geen probleem. Soundbar is rechtstreeks op tv aangesloten via HDMI ARC.

Na installatie van de KPN TV+ box hapert het geluid alleen op de door KPN doorgegeven zenders. Alle andere kanalen werken prima (apps+streamingdiensten)


Via de tv speakers is er geen probleem. Soundbar is rechtstreeks op tv aangesloten via HDMI ARC.

Na installatie van de KPN TV+ box hapert het geluid alleen op de door KPN doorgegeven zenders. Alle andere kanalen werken prima (apps+streamingdiensten)

heb je in het menu de geluids instellingen al eens op passthrough gezet?

 


Ja zeker


Ja zeker

Hier loste dat de haperingen meteen op.

Nu moet ik wel zeggen dat ik hem nu optical aangesloten heb omdat me Sonos dan beter omschakelde en beter geluid had.


Hoi @Bertte-1960. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het geluid dat uit jouw soundbar komt hapert. Ik lees hierboven dat je al naar de instellingen op jouw TV-ontvanger hebt gekeken. Heb je dit ook al gedaan in het menu op jouw Samsungs TV?

 

https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/how-to-use-hdmi-arc-on-samsung-smart-tv/