Skip to main content

Ik heb een probleem met geluid na installeren nieuwe tv:

 

LG65C16OLED - optische kabel verbonden vanuit tv naar sonos playbar (5.1).

 

instellingen tv staan goed: dolby & pcm

 

nu komt het bijzondere:

  • als ik kpn live kijk, dan hapert het geluid eens per 10 seconden een halve seconde
  • als ik pauzeer en hervat, dan hapert het geluid niet
  • als ik Netflix op de tv app open, dan hapert het geluid niet als het kpn kastje uit staat, maar zodra deze aan staat hapert ‘ie. Terwijl het dus een rechtstreekse verbinding tussen de tv en de soundbar is (optisch).
  •  
  • wie kan mij verder helpen? 

Hoe heb je de geluidsinstellingen in de ontvanger staan? Heb je alleen een Playbar of ook rears? Als je die niet hebt zou ik de tv ontvanger op stereo zetten. 

De vraag is sowieso of de LG 5.1 doorgeeft. Veel tv's doen dat niet en als de instellingen dan niet hetzelfde staan kan dat problemen opleveren. 


Ik heb ook rears inderdaad. Alles staat op dolby digital.


DD loopt bij mij ook niet lekker. Zet de ontvanger eens op stereo.


Hetzelfde verhaal helaas. Lijkt alsof het kastje de stoorzender is.


Welke ontvanger heb je? Je zou hem eens terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen. In theorie zou het ook de optische kabel kunnen zijn. 


De VIP5202. Fabrieksinstellingen en optische kabel ook geprobeerd (nieuwe) Werkt allebei niet.

 

wat ik zo gek vind, is dat als ik het kpn kastje aan heb staan en de smart tv apps gebruik (wat dus niets te maken heeft met de box) ook hapert. Schakel ik kpn kast uit, dan doet ‘ie het zonder problemen


Dat is inderdaad vreemd. Het zou aan de ontvanger kunnen liggen. Dat er een soort van signaaltje door de optische kabel wordt gestuurd wat de tv stoort (en vervolgens de Playbar. Jammer dat de Playbar alleen een optische ingang heeft anders had je het kunnen testen. Heb je meerdere ontvangers? Zodat je eens kunt wisselen. 


Dat is een goede! Ga ik vanavond proberen als ik thuis ben


Ik weet niet hoe je alles hebt aangesloten maar hier lees ik er ook het een en ander over. Ik had met mijn Playbar geen problemen en met mijn huidige Beam ook niet (geen moment spijt van gehad overigens...de Beam klinkt hier een stuk beter dan de Playbar). De Beam sluit je aan via HDMI-ARC. Werkt perfect. 


ik denk dat dit forum geholpen heeft:

aansluiting: alles met netwerkkabels

instelling playbar: WiFi inschakelen aangepast naar uitschakelen.

het geluid hapert sindsdien niet meer. Dus ik denk  een signaal probleem door netwerkkabel + WiFi aan tegelijkertijd

 

Thanks voor je hulp!


Top! Fijn dat ik je heb kunnen helpen. Je mag mijn vorige post als antwoord markeren. En liken mag ook 😉.