Skip to main content

Nieuwe tv is 4 weken in bedrijf. OLED65B9PLA.Het geluid hapert sinds een week. Zowel via soundbar , als via tv zelf. Wat is hier aan de hand?

Ik ben een oudere gebruiker. KPN klantenservice is niet behulpzaam. Telefonisch is men onbereikbaar, steeds volgt een verwijzing via sms naar dezelfde website.  Daar staat geen info op waar ik iets mee kan.

Teleurstellend Klantonvriendelijk.

Hallo @Jula S vervelend.

Heb je de klachten ook als je bijvoorbeeld een dvd kijkt, of een app op je tv gebruikt? Want dan kunnen we namelijk uitsluiten of de storing in je tv of in de KPN tuner zit.


Bedankt voor het meedenken! Ik heb nog maar heel weinig ervaring met de smart tv. We huurden laatst een film en daar deed het haperen zich ook voor. 
Gelukkig reageerde de klantenservice van LG  vandaag wel. Zij raden ons aan om eerst alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen, omdat het een software fout kan zijn. Dat gaan we eerst maar proberen. 
Het is wat, al die digitale techniek, als je daar niet mee bent opgegroeid!


Hallo Jula, welkom op het forum! Het is inderdaad niet niks, al die techniek. Zoals Giant al aangeeft, de oorzaak kan in verschillende dingen zitten. De smart tv zelf, onze ontvanger, de soundbar, of zelfs nog de kabels. Terugzetten naar fabrieksinstellingen is altijd een goede. Dus probeer dat inderdaad. Mocht dat niet helpen, neem dan wat ik hieronder schrijf door en beantwoord de vragen daarin.

 

Eerst wat algemene vragen:

  • Hoe is je tv ontvanger aangesloten op de Experia Box? Rechtstreeks met een kabel, of zit daar iets tussen? Zoals een switch, een access point of een draadloze verbindingsset?
  • Hoe is je tv ontvanger aangesloten op de tv, met wat voor soort kabel?
  • Hoe is de soundbar aangesloten? Zit die aan de tv of aan de tv ontvanger? En met wat voor soort kabel?
  • Wat is het merk van je tv? En wat is het merk en type van je soundbar?
  • Heb je nog meer apparaten aangesloten, zoals een dvd- of blurayspeler?

Dan, wat betreft wanneer je het ervaart:

  • Heb je dit bij gewoon tv kijken?
  • Heb je dit bij het kijken van opnames of bij het terugkijken van programma's?
  • Heb je dit bij gehuurde films via de ontvanger?
  • Heb je dit als je Netflix of YouTube gebruikt via de ontvanger?
  • Heb je dit ook als je apps gebruikt van de smart tv zelf?
  • Als je ook een dvd/blurayspeler hebt aangesloten, heb je ook haperingen als je een dvd/bluray kijkt?

Je hebt nog niet weer gereageerd, @Jula S. Zijn de haperingen verdwenen na de reset? Zo niet, reageer alsnog en geef antwoord op de gestelde vragen. Dan kijken we met je mee.