Skip to main content

Met mijn KPN AB kan ik het geluid niet harder of zachter zetten wel met m’n AB van de Panasonic tv ,hoe los ik dit op?

Als een ab van kpn wordt geleverd zijn de knoppen voor tv aan/uit, volume/mute en bron nog niet ingesteld. KPN weet tenslotte niet welke van de tientallen tv merken je hebt. Deze zul je nog even zelf moeten instellen.

Zie dit pdf document.

bron: kpn.com/ab .


Ja dat heb ik al 10tallen xeen gedaan zonder resultaat, alles doet het op de AB van de KPN behalve het geluid en de zenders hoger of lager!


Hè!!

de zenders hoger of lager!

Welke ontvanger heb je? En gaat überhaupt het ledje op de afstandsbediening branden bij het indrukken van die knoppen m.n. p+ en p- ?

En welke ab is het?

 


Ja van 1 naar 2 enz gaat prima 

mijn gekleurde knopjes zitten onder de KPN en tv knoppen, dus op de 2de rij van boven.

de lampjes bij p+ en p- branden groen!

bij het geluid hoger, lager rood!


Ja van 1 naar 2 enz gaat prima 

mijn gekleurde knopjes zitten onder de KPN en tv knoppen, dus op de 2de rij van boven.

Oh. Ik zie dat ik per ongeluk een oud plaatje heb gebruikt. 

Jij beschrijft de afstandsbediening van de allernieuwste ontvanger DIW7022. Onderstaande plaatje nummer 1.

de lampjes bij p+ en p- branden groen!

bij het geluid hoger, lager rood!

Dan werken ze. En is het mij een raadsel waarom respectievelijk de tv niet op harder en zachter reageert. En de ontvanger niet op p+ en p-.

Ik adviseer je om de afstandsbediening gratis te vervangen. Voor de DIW7022 afstandsbediening beste even bellen. 

Gratis nummer 0800-0402 .

 


Ok ga ik bellen!

ja het is inderdaad plaatje 1!
de knoppen p+en p- doen het wel en brand groen als ik er op druk!

bij het geluid hard zacht brand ie rood als ik er op druk , dus niet verbonden!

bedankt, er word een nieuwe opgestuurd!

hopelijk werkt die wel!

fijne dag!


N.B.

Die nieuwe dien je nog aan te melden op de TV+ box DIW7022. Hoe je die via Bluetooth aanmeldt zit uitleg bij.

En ook voor instellen op de televisie (merk Panasonic). Zie ook deze PDF.

Er zijn meerdere codes voor Panasonic. Probeer ze totdat alle knoppen voor de tv, dus aan/uit, volume/mute en bron, werken!

Check eens of het volume met de originele Panasonic afstandsbediening wel werkt? Of heb je dat al gedaan?


Ja met de Panasonic kan ik het volume wel regelen maar weer niet van zender veranderen!


Ja met de Panasonic kan ik het volume wel regelen maar weer niet van zender veranderen!

Dan werkt de volume regeling dus wel. Gebruik eens een andere code voor Panasonic met instellen van de kpn afstandsbediening.

Want met de witte kpn ab kan je gewoon de zenders van het losse kastje veranderen.


 

het volume kan ik alleen regelen met de Panasonic en niet met de KPN, de zenders wel met de KPN!


Ja, dat is duidelijk.

Maar heb je voor het instellen van de afstandsbediening van de kpn wel alle codes voor Panasonic geprobeerd?????


Meerdere xeen!

de tv knop aan op de KPN AB werkt ook niet , ik moet de tv aanzetten met de Panasonic AB!


Oh.

Heb je überhaupt wel een poging gedaan om de kpn afstandsbediening in te stellen voor je tv. Het klinkt van niet. En bij aflevering werkt de ab op GEEN ENKELE tv. Dit omdat er zo'n 90 merken zijn en kpn niet weet welk merk je hebt. Dat moet je zelf nog instellen!

Doe onderstaande handeling met de vermelde Panasonic codes. Dan pas gaan die knoppen werken voor je tv. Mogelijk is de eerste code al direct 'raak' voor die functies.

 


Nou wonderlijk, ik heb de 2de code gebruikt en alles doet het weer!

ik ben al een week bezig en nou in ene is het gelukt!

pff hé hé, bedankt Peter, de aanhouder wint, kan ik de nieuwe ab afbestellen of kan jij dat voor me doen?


de aanhouder wint, kan ik de nieuwe ab afbestellen of kan jij dat voor me doen?

We hebben beide '’aangehouden'’ hè!

Fijn dat het weer werkt. 

Die tweede gewoon ontvangen en in een la leggen. Heb je een reserve. 


Ik had liever een seniorenAB gehad (maar ja liever koekjes worden niet gebakken) ik heb slecht zicht maar die is nog niet ontworpen voor het nieuwe systeem, heb jij enig idee hoe lang dat gaat duren voor ie op de markt komt?


Er zit nog niks in het vat daarvoor. Dus vooralsnog komt ie niet.

Ik heb op internet al gespeurd naar een alternatieve Bluetooth ab. Die zou hierop ook te gebruiken zijn. Maar niet gevonden. 

Overigens heeft de huidige ‘senioren’ ab (alleen voor de oude ontvangers van voor oktober 2019) ook veel knopjes. En heel erg duidelijker vind ik 'm ook niet. Alleen is ie zwart met witte bedrukking. 


o jammer!
Nee hij is anders maar wel duidelijker voor mij en de witte AB slijt de tekens en cijfers er sneller af als je ze veel gebruikt zodat ik op den duur moest gokken wat er stond! Ja tijd voor een nieuwe dan!

bedankt PeterG👍🏿