Skip to main content
Vraag

Geluid HMB2260 V2 ineens zacht

• June 28, 2026
  • 5 reacties
  • 76 keer bekeken

Ineens was het geluid van de meeste zenders veel te zacht. Vroeger was 12 voldoende, maar nu was 26 soms nog te zacht. Hoe dit kwam? Geen idee, misschien is er op de achtergrond een update geweest? Door de antwoorden op dit forum zelf wat geprobeerd met de Instellingen - Geluid. Het geluid stond op 'Auto' en veranderd naar 'Stereo'. Dat was kennelijk de oplossing. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee, als jullie dezelfde problemen ervaren.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 28, 2026

Je kunt ook overwegen om deze prehistorische ontvanger om te ruilen voor een modernere.

Vrienden hadden deze in 2012. En God, wat was dat ding toen al traag met bediening. 

De Arris VIP5202 is héél erg veel vlotter.

Het was helaas toch niet de oplossing. Terugkijken blijft met een laag geluidsniveau. Voetbal terugkijken op geluidsniveau 36 en toch nog de verslaggever niet kunnen verstaan. Waardeloos… De tip van PeterG opgevolgd en contact gehad met KPN. Ik ontvang 2 nieuwe kastjes, de HMB2260 V2 was inderdaad al wat ouder. Hopelijk gaat dit het probleem oplossen; ben nog in afwachting van de nieuwe kastjes...

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • July 4, 2026

Zou het kunnen dat de oudere ontvangers softwarematig "slechter" worden gemaakt met de hoop dat klanten gaan overstappen naar de nieuwe ontvangers? Ik zie ineens heel veel problemen voorbij komen bij mensen die nog gebruik maken van  de VIP2952 en HMB2260.

Kpn had gehoopt dat dit met de komst van de TV+ ontvanger veel sneller zou gaan maar veel klanten blijven trouw aan hun oude ontvanger. 

Denk dat ze snel over willen stappen op H265. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 5, 2026

Ik denk dat j3roentje gelijk heeft. De 2 nieuwe kastjes betekende voor mij dan ook overstap naar KPN TV+. 75 cent per maand duurder, maar hopelijk is dat wel de oplossing van het probleem. Het zou niet netjes zijn als ze zo mensen onder druk zetten...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 5, 2026

Per 1 juli is de prijs voor Interactieve TV en voor TV+ gelijk, ​@GewoonWatHulp . Beide € 12,75.