Skip to main content

Bij het terugkijken van het programma ervaar ik voortdurend een knisperend geluid. Ook is de kwaliteit van het geluid niet zoals bij live tv kijken. Het geluid is van dusdanige kwaliteit dat terugkijken nu geen optie is. Hoe kan ik dit verhelpen of hoe gaat KPN dit verhelpen?  

Ik heb precies hetzelfde zelfde. Hallo KPN wat is dit!


Bij het inpluggen van mijn optische kabel en daarna het uitpluggen, blijkt dat het klepje wat normaliter zou moeten terugveren, afbreekt. Ik maak gebruik van goede A-merk kabels en deze leveren dus geen probleem op bij mijn AV receiver maar wel bij uitpluggen op de setop box DIW 7022. Zodra dit klepje is afgebroken is geen optisch contact meer mogelijk. 

Dus eenmaal ingeplugd op de setopbox de kabel NIET meer verwijderen voor een constant resultaat, maar dit lijkt me niet de bedoeling, je zou toch de mogelijkheid moeten hebben om een stekker er in en uit te halen.

Probleem heb ik nu gemeld bij KPN (15 maart 2023)

  

Admin: samengevoegd met je bestaande topic


Hi @Hansefrans. goed dat je je vraag hier stelt.

Het klopt dat de kwaliteit van het geluid bij Terugkijken nu anders is dan bij live tv kijken. Dat komt doordat het geluid van terugkijken nu alleen in stereo beschikbaar is. Er zijn een aantal bekende bevindingen die je in onderstaand topic kan volgen. Er wordt aan gewerkt om ze te verbeteren:

 

Daarnaast kan je even nakijken hoe jouw tv en eventuele geluidsapparatuur nu aangesloten is. Maak je gebruik van een soundbar of geluidssysteem? Via Optical of HDMI? Controleer daarnaast eens de geluidsinstellingen van de KPN TV+ box en probeer eens wat uit. Mogelijk verhelpt het dit knisperen van het geluid al: