Skip to main content

Ik krijg het geluid niet synchroon met kpn kastje en nieuwe samsung QN 95 neo qled 4k.....Heb alles al geprobeerd ..hdmi kabel verwisseld..kpn kastje software verfrist....geluid vertraagt op tv ...alles van de stroom en op nieuw alles opgestart en noem maar op... weet er iemand nog wat ik kan doen ..

 

 

 

Hoi @Antoin Manders 
Helaas vertel je niet hoe je het hebt aangesloten.

Als je het op de volgende manier doet dan moet het goed gaan:
Verbindt de HDMI-kabel vanuit je KPN-TV-ontvanger met de HDMI-ingang van de geluidsbox (soundbar?)  Ga daarna vanuit de geluidsbox met een HDMI-kabel naar de HDMI-ingang van je TV en zet de vertraging van je geluid weer terug op 0.
Wat wel belangrijk is, dat je TV -en- de geluidsbox ARC ondersteunen!
Kijk in je gebruiksaanwijzing van je TV of HDMI-ARC ondersteund wordt en op welke HDMI-ingang.

Update:
ik zie dat de samsung Q95 neo een gloednieuw uitgebrachte  TV is dus die heeft vast HDM-ARC.
(Mooie TV overigens! gefeliciteerd met dit erg mooie toestel)


Ik neem aan dat je weet dat de TV ontvanger zelf ook functionaliteit heeft om het geluid te vertragen. Heb je die ook al eens gebruikt?


Ja weet ik ...heb ik ook al mee gespeeld..

Geen succes verder.


Hoi @Antoin Manders 
Helaas vertel je niet hoe je het hebt aangesloten.

Als je het op de volgende manier doet dan moet het goed gaan:
Verbindt de HDMI-kabel vanuit je KPN-TV-ontvanger met de HDMI-ingang van de geluidsbox (soundbar?)  Ga daarna vanuit de geluidsbox met een HDMI-kabel naar de HDMI-ingang van je TV en zet de vertraging van je geluid weer terug op 0.
Wat wel belangrijk is, dat je TV -en- de geluidsbox ARC ondersteunen!
Kijk in je gebruiksaanwijzing van je TV of HDMI-ARC ondersteund wordt en op welke HDMI-ingang.

Update:
ik zie dat de samsung Q95 neo een gloednieuw uitgebrachte  TV is dus die heeft vast HDM-ARC.
(Mooie TV overigens! gefeliciteerd met dit erg mooie toestel)

 

     Hoi ...heb er nog geen soundbar tussen zitten 

Heb alles op 0 staan en hij ondersteunt wel arc ..

 

 

    


Is er wellicht nog een update voor de tv aanwezig? Andere HDMI poort geprobeerd? Het zou linksom of rechtsom ergens moeten werken. Alleen hoe stel je het juist in. 


Het is inmiddels opgelost ...heb op de tv zelf ook nog een beeld resette gedaan ...


Gelukkig! Bedankt nog voor het delen de oplossing. Veel kijkplezier gewenst!