Skip to main content

Ik gebruik nu al een week of wat de interactieve tv-ontvanger diw7702. Het geluid is bij live-tv beduidend zachter dan de vorige ontvanger van KPN.

Als ik live-tv pauzeer en daarna verder kijk is het geluid véél harder. Dit is ook zo als ik een uitzending later terugkijk.

Is dit op te lossen dat het geluid van live-tv en terugkijken even hard is?

 

Ik heb de boel zo aangesloten:

DIW7702 via HDMI naar TV
TV via optische kabel naar Edifier S2000mkIII

@Iridikim 

Dat heeft te maken met stereo en Dobly.

Live tv kijk je met dolby en de opname kijk je met stereo.

Hopelijk wordt dit probleem ook snel opgelost.


@Iridikim

Dat heeft te maken met stereo en Dobly.

Live tv kijk je met dolby en de opname kijk je met stereo.

Hopelijk wordt dit probleem ook snel opgelost.

Bedankt voor je reactie! :) 

Maar mijn geluidset is maar 2.0, dus dan is het vreemd dat de boel op dolby (atmos?) staat.

 

Wordt dit in een aankomende update aangepakt?


@Iridikim 

Ik bedoel met Dolby niet Dolby Atmos.

Maar Dolby in het algemeen.

Als je 2.0 heb, kan je de optie Dolby ook uitzetten (denk ik).

Helaas heb ik deze box nog niet zelf. 😉


Die box heeft ook een optische uitgang. Probeer die eens. Maar er is nog niks gedaan aan het geluidsverschil, noch is  er een setting daarvoor.


Goedeavond beste ikzelf heb het zo gedaan volume van stereo - only kanalen  op -8 DB gezet het geluid tussen beide bijna gelijk. Via mijn soundbar. 🙂probeer het is  succes. 


Goedeavond beste ikzelf heb het zo gedaan volume van stereo - only kanalen  op -8 DB gezet het geluid tussen beide bijna gelijk. Via mijn soundbar. 🙂probeer het is  succes. 

@Iridikim heeft de nieuwe KPN TV+ box. Deze optie is wel op de VIP5202 aanwezig, maar helaas op de nieuwe box (nog) niet.

Wat je wel kan doen:

Ga naar instellingen (tandwieltje rechtsbovenin)

- Apparaatvoorkeuren

- Weergave en geluid

- Geavanceerde geluidsinstellingen 

- Indelingen selecteren

En zet hem daar op 'Stereo'. Dan zou het geluidsniveau verschil verminderen.

KPN moet nog werken om dit probleem bij opnames, terugkijken, films, series en sport op deze TV box op te lossen zodat er weer Dolby geluid door de speakers wordt geblazen.


@Sebas14 

Vraagje.

Als je hem in het menu op stereo zet, zijn de app's voor o.a. Netflix, Disney+, etc. dan wel in Dolby? 


@Sebas14

Vraagje.

Als je hem in het menu op stereo zet, zijn de app's voor o.a. Netflix, Disney+, etc. dan wel in Dolby? 

Nee, die zijn dan ook in stereo. Dat is wel een nadeel. Doordat de KPN TV+ app (nog) niet goed ontwikkeld is met het geluid en de laatste update het niet beter maakt moet je dit dus steeds aanpassen bij de instelling. Zie ook hieronder een screenshot van een film in de app 'Prime Video' hoe het geluid doorkomt bij de 3 opties: Automatisch, stereo en passthrough. Je ziet dat  'automatisch' ook het geluid niet volledig goed doorgeeft. 'Passthrough' wel, maar daar zit nu sinds de laatste update steeds haperingen in.Dit gaat dus niet goed.

 


Ik gebruik nu al een week of wat de interactieve tv-ontvanger diw7702. Het geluid is bij live-tv beduidend zachter dan de vorige ontvanger van KPN.

Als ik live-tv pauzeer en daarna verder kijk is het geluid véél harder. Dit is ook zo als ik een uitzending later terugkijk.

Is dit op te lossen dat het geluid van live-tv en terugkijken even hard is?

 

Ik heb de boel zo aangesloten:

DIW7702 via HDMI naar TV
TV via optische kabel naar Edifier S2000mkIII

Diverse Apps zijn te zacht. NL Ziet App is heel zacht. Mijn volume is standje 85/100 om iets te kunnen verstaan.