Skip to main content

Hoi

ik heb sinds update decoder vorige week ook geluidsync probleem, maar dan net ff anders.

Zit tv te kijken en dan hikt het geluid even en loopt daarna niet meer synchroon even naar andere zender en weer terug geluid loopt weer synchroom tot de volgende hik up.

gebeurt op alleĀ  zenders, is wat random soms dag goed dan om het uur, tevenssoms bij aanzetten al niet synchroon

heeft met sync instellingen tv en/of decoder niets te maken.

diverse malen de decoder moeten resetten (sinds update diverse apps niet te openen dus loopt decoder vast).

ik benĀ  geen voorstander vanĀ  updates als alles goed werkt, maar dat kan niet update gebeurt spontaan en meestal als het niet uitkomt.

o ja kanaal 200 netflix een groot drama wordt er regelmatig uitgegooit.

Ā 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

Ā 

Ā 

Hi @harley77! Klinkt inderdaad niet als prettig TV kijken.Ā Zou je nog voor me kunnen bevestigen dat je de reset van je tv-ontvanger Ik zie via het klantnummer in je profiel dat je twee ontvangers hebt aangesloten. Speelt het probleem op beide ontvangers?Ā Ook zie ik dat het modem niet goed uit te lezen is. Zou je eens willen proberenĀ het modem een reset te geven? Als je daarna nog even de tv-ontvanger stroomloos zou willen maken en kijken of het daarna werkt. Als laatste geef je ook aan dat Netflix via kanaal 200 niet wil. Lukt het wel de app vanuit het menu te benaderen? En willen andere apps, zoals bijvoorbeeld YouTube, wel meewerken? Wat betreft updates op het moment dat het werkt, dit doen we juist om alles werkend te blijven houden en soms om dingen wat makkelijker te maken. Nu lijkt dat in dit geval natuurlijk misgegaan. Dus gaan we doen wat we moeten doen om het weer op te lossen.Ā :relaxed:


Bram,

Heb maar 1 decoder aangeslotenĀ 

Ben aan het experimenteren geweest met decoder geluidsinstellingen beste resultaat hdmi dan geluidprio op stereo (stond altijd op auto)

Optical op dolby (gaat naar versterker wordt bijna nooit gdbruikt)

Is al beter geen geluid hikups meer alleen waar een uitzending contact heeft met iemand via teams of zoom loopt het geluid niet synchroon het studio geluid vanĀ  de presentator is Ā synchroon

Kijk het nog een paar dagen aan


@harley77Ā goed om te horen dat er in ieder geval verbetering in zit. Mocht het probleem toch terugkomen zou je dan aan kunnen geven of de andere ontvanger hetzelfde probleem geeft? Overigens zou ik je willen aanraden de ontvanger die je niet gebruikt sowieso om de paar maanden een keer aan te sluiten en te checken op updates. Als een ontvanger namelijk langere tijd niet aangesloten is geweest kan het zijn dat deze niet meer wil werken. Deze periode is ongeveer 6 maanden. Dit heeft ermee te maken dat dan de softwareversie die op de ontvanger staat niet nieuw genoeg is om de laatste versie binnen te halen.Ā 


Bram

Zal hem aansluiten jaar niet gebruikt.

Netflix is en blijft vervelend zowel kanaal 200 als de app

Door netfix app gebruik liep de decoderĀ weer vast en weer een herstart moeten doen

Ā 


@harley77Ā in dat geval hoor ik graag of het nog gelukt is de andere ontvanger aan te sluiten en of deze daarbij een foutmelding geeft. In je originele bericht stond dat meerdere apps het niet zo goed deden. Doen die het nu wel goed en gaat het alleen nog om de Netflix app of geven de andere apps ook nog problemen?


Bram

Decoder werkt dacht ff dat Netflix probleem opgelost was maar nee hoor 6Ā  x storing binnen een uurĀ 

Zowel kanaal 200 als app wordt er niet vrolijk van

Gr

Henk


@harley77Ā om de 10 minuten opnieuw opstarten kan niet de bedoeling zijn. Ik heb een ticket voor je aangemaakt. Wat dit betekent is dat ik de resultaten van de metingen en alle stappen die we hebben gedaan heb doorgegeven aan de oplossende partij. Die gaan kijken of ze aan de hand daarvan direct een oplossing zien en kunnen doorvoeren, of dat ze eerst nog een paar vragen hebben en contact opnemen. Je krijgt ter bevestiging een SMS waarin nog wat meer informatie staat. Laat je hier weten of ze samen met je de oplossing hebben kunnen vinden?


Hi @harley77! Ik zie in het topic dat er nieuwe apparatuur is gestuurd. Heeft dat geholpen het probleem op te lossen?


Bram,

tot nu toe gaat het goed sommige zenders analoog denk lopen niet altijd synchroon bv 43

geldt ook voor geluid via zoom of teams.

app weerslag.nl laat decoder vastlopen (rec lampje blijft branden dus harde reset)

greetz henk

Ā 


@harley77Ā goed dat het beter gaat maar ik heb nog een paar vragen om te kijken of we de laatste paar schoonheidsfoutjes in de ontvanger nog weg kunnen poetsen. Zou je nog kunnen aangeven of er een switch in het netwerk aanwezig is? Als allerlaatste zou ik je nog willen vragen alle apparatuur die aangesloten is met het modem, of dit nu is via de wifi of kabel, helemaal uit te zetten zodat het modem alleen verbinding maakt met de tv-ontvanger. Zou je kunnen aangeven of het probleem dan weg of minder erg is?


@harley77Ā ik heb al even niks meer van je gehoord. Kan ik er daarmee vanuit gaan dat alles naar tevredenheid werkt op het moment?


Bram,

Weinig veranderd sommige apps lopen nog steeds vast gelukkig gaat opnieuw opstarten wel veel sneller

Zat ff videoland teĀ kijken traag en liep vast , na reset decoder stuk beter.

Geluid loopt goed totdat er gesproken wordt via teams Skype zoom enz heb me erbij neergelegd.

Geen switch in gebruik

Gr henk


@harley77Ā zou je aan kunnen geven wat je precies bedoelt met Skype en Teams? Als je die applicaties op een ander apparaat gebruikt?


b.v. rtl z heeft iemand via teams of zoom aan de lijn dit figuur zie je gedeeltelijk in beeld zijn geluid loopt niet synchroon.

Ā 


@harley77Ā als het alleen voorkomt binnen Teams en Skype gesprekken op de zender zelf, maar de rest van de zender geeft alles synchroon weer, dan heeft dat niet met onze ontvanger te maken. Dit ligt dan aan de verbinding die in dat geval bijvoorbeeld Teams maakt met de studio. Op het moment dat er problemen zijn met de synchronisatie van beeld en geluid zou je dat per zender moeten kunnen zien en is het vrijwel altijd ook op alle zenders aanwezig. Klopt het dat je dat in dit geval niet ziet en het probleem alleen voorkomt als er specifiek Teams gesprekken zijn op de zender maar alles weer goed loopt als er reclame is of het beeld direct vanuit de studio komt?


Bram,

Is de verbinding van teams zoom Skype alle andere verbinden lopen synchroon op alle zenders

De gast die praat via teams is niet synchroon de ontvanger in studio loopt wel synchroonĀ 


@harley77Ā in dat geval denk ik dat wat je ziet een gevolg is van hoe deze technologie werkt. Op het moment dat je een Teams stream verder deelt dan is het geluid vaak sneller dan beeld. Dit is dan wat je zou moeten zien. Zolang alle andere beelden zoals films, shows en reclames gewoon synchroon lopen is er dus niet iets dat we daar aan kunnen doen.Ā