Skip to main content
Vraag

Geluid loopt niet synchroon bij terugkijken op TV+ Box

• January 28, 2026
  • 30 reacties
  • 355 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

• Auteur
  • Topper
  • February 20, 2026

@Koos Slingerland Wat ik aangaf is de huidige sitiatie waarin het wel werkt met de andere ontvanger. Met de gewone KPN+ ontvanger liep de verbinding inderdaag via de earc aansluiting. Bedankt voor het meedenken.

• Nieuwkomer
  • February 20, 2026

mijn setup is als volgt.

tv philips 55oled

kpn tv box op hdmi 1 arc

surround decoder (Almando)op hdmi 2 arc,

ook wel eens met elkaar gewisseld.

probleem is dat het beeld bij terug kijken  niet meer synchroon is het met geluid, geluid vertragen maakt het erger en beeld vertragen kan niet. dus het is een hele slechte kijk ervaring. na reset doet het soms wel goed, maar het blijft zo vaak terug komen. ik kijk dagelijks meerdere programma’s terug. dus dit is heel irritant. kpn tv app heeft geen zin, want die heeft nog andere zaken die heel irritant zijn.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

​@FREDPUTTEN 

Waarom gebruik je de YAMAHA receiver niet als Audio/Video controller ? Deze heeft 5 HDMI en een HRMI earc aansluitng. De receiver zal de scheiding van geluid en beeld veel beter en sneller  aankunnen dan de TV chip.

groet Koos

Koos haalt hier wel een goed punt aan eerlijk gezegd. Het lijkt er zeer op dat nu de tv de audiocodecs moet onderhandelen en dat niet snel genoeg kan doen. Het advies is normaal wel om het geluidssysteem op de HDMI Arc poort van de tv aan te sluiten, maar wanneer problemen met asynchroon lopen van beeld en geluid optreden, dan is het wellicht beter om de HDMI kabel eerst naar het geluidssysteem te laten gaan. Dus op deze manier: TV+ Box <== hdmi ==> Soundbar/receiver <== hdmi ==> TV. 

Als dat geen optie is, dan heb ik klanten het ook zien oplossen met het gebruik van een HDMI switch. Of met de TV+ box ingesteld op Stereo/PCM verwacht ik ook betere resultaten. 

• Nieuwkomer
  • March 2, 2026

Beste,

De afgelopen dagen doe ik elke avond het stroom er van af. Maar nu kijk ik het nieuws terug en heb weer problemen met beel en geluid. Geluid kan ik instellen, maar alleen de verkeerde kant op. Beeld kan ik niet aanpassen. Dit probleem is altijd bij terug kijken. Live tv is goed. Ik heb een surround systeem maar dat is geen receiver. Slechts een decoder. Dus geen extra hdmi. Dus die oplossing werkt niet

• Helper
  • March 4, 2026

Ik heb bij wijze van test de KPN Soundbox besteld, deze geeft in principe het geluid niet door maar via de ontwikkelaarsmodus is dit aan te passen. Nu loopt het geluid wel synchroom, hoe kan dat?

Ben niet van plan om voortaan 6 euro per maand extra te betalen voor een juiste synchronisatie dus de Soundbox gaat na 1 maand wel weer retour. 

Beste meelezende KPN medewerkers,

Aangezien ik dit probleem (samen met vele andere issues met de DIW7022) ook al heb sinds ik de kastjes voor het eerst aansloot 2 jaar geleden, en ik hier tot mijn stomme verbazing lees dat de Soundbox versie dit probleem blijkbaar niet heeft, zou ik voor willen stellen dat KPN mij ook die Soundbox versie toestuurt om te testen? 

Ik sta werkelijk op het punt om KPN te verlaten en naar Odido over te stappen met alles, want ik voel me absoluut niet gehoord door de customer service van KPN waar ik al minstens 20 keer in de wachtrij gestaan heb om deze problemen aan te kaarten!

Er wordt blijkbaar ook niets gelogd over mijn klachten, want de medewerker aan de telefoon gaf vandaag aan dat hij niet kon zien in het systeem dat ik er al 15-20 keer voor gebeld heb.  Dus HOE kan KPN weten wat er speelt met die vreselijke DIW7022 box als de klachten van de klanten blijkbaar niet eens worden geregistreerd?!

Het is altijd hetzelfde riedeltje dat ze willen proberen ipv accepteren dat er gewoon structureel iets mis is met dit type box : resetten, kabels checken, etc etc 

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Â