Skip to main content

Zoals in de titel te lezen valt loopt het geluid niet synchroon.

Heb alles al geprobeerd wat er hier op het forum en op internet over te lezen valt.

Hdmi kabels wisselen, ontvanger resetten met verschillende methodes (software verwijderd)

Tv Sony bravia harde reset gedaan.

Soundbar zit rechtstreeks op tv aangesloten.als ik deze afkoppel blijft het probleem ontstaan.

Modem Experia Box v10a gereset.

Het is zeer vervelend om op deze manier tv te kijken.

Ik hoor graag van u

 

Mvg

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hoi @benvr6ex welkom op het forum en bedankt voor je bericht! Je hebt eigenlijk alles zo al wel uitgesloten, ik heb even meegekeken naar je aansluiting. De lijn naar je huis meet stabiel en de verbinding is ook snel genoeg. Zoals ik het nu zie zou er iets in de kwaliteit van de kabel naar de TV ontvanger iets niet helemaal goed of zit er in de TV ontvanger zelf iets niet helemaal goed. Ik heb dus nog een aantal vragen.

  • Zou je de kabel naar de TV-ontvanger eens op een andere poort in je experiabox willen proberen? 
  • Is het mogelijk eens een andere kabel te gebruiken om je TV ontvanger aan te sluiten op je experiabox? (Ik kan een nieuwe van 10 meter toe sturen als je er geen reserve hebt)
  • Zou je tenslotte HD eens uit kunnen zetten op je TV-ontvanger? (niet permanent maar om het testen)

Ik ben benieuwd naar je bevindingen!


Hoi Thomas dankjewel voor je reactie.

Heb een andere poort geprobeerd zonder resultaat.

Nieuwe kabel aan de Experia Box aangesloten ook zonder resultaat, al lijkt het erop of het iets beter is p rtl maar de praat programma's op npo zijn niet om aan te zien…

Hd uitzetten wederom zonder resultaat.

 

 

 


Hallo @benvr6ex , in het instellingenmenu van de tv decoder kun je binnen de rubriek geluid de synchronisatie aanpassen tot het goed is, vergeet niet op bewaren te klikken.

CC: @Thomas 

 


Hier krijg ik het geluid ook niet synchroon als ik de Interactieve ontvangen op Auto of Dolby zet. Alleen op stereo krijg ik het synchroon.


Hallo @benvr6ex , in het instellingenmenu van de tv decoder kun je binnen de rubriek geluid de synchronisatie aanpassen tot het goed is, vergeet niet op bewaren te klikken.

CC: @Thomas 

 


Hoi Jan, klopt wat je zegt, heb dat ook al meerdere malen geprobeerd via de de ontvanger en ook via de tv. Toch bedankt voor je reactie.

 


Bedankt voor je toelichting en het proberen @benvr6ex Je TV ontvanger krijgt echter nog steeds maar 82% signaal binnen. Dit zou een goede oorzaak kunnen zijn van het niet synchroon lopen van het geluid. Waar het verlies vandaan komt kan ik zo niet precies zien maar er gaat in ieder geval iets niet goed. Zit je TV-ontvanger rechstreeks met een kabel aangesloten op je experiabox? 

 

Bedankt voor de tip @JanD 


Kabel zit rechtstreeks van de ontvanger naar de Experia Box kabel is nieuw.

 


Duidelijk, ik heb een storingsticket voor je aangemaakt. Mijn collega's van de technische dienst nemen hierover nog contact met jou op!


Dankje! Ik kreeg net al een sms binnen.

 


@Thomas ik heb van de week iemand van de technische dienst aan de telefoon gehad, we hebben nogmaals het hele riedeltje, wat we hier al besproken hadden nogmaals doorgenomen, zonder resultaat. De medewerker had als voorstel om een nieuwe hdmi kabel op te sturen, ik had overigens al aangegeven dat ik dat al geprobeerd heb, maar goed je weet immers nooit.

Volgende dag hdmi kabel binnen. Aangesloten maar zonder resultaat. Ik heb nog een sms ontvangen met tel nummer voor als het niet zou werken. Morgen maar eens bellen denk ik.

Het frappante van alles is dat ik ook een app van de concurrentie op mijn telefoon heb en als ik dan de programma's die duidelijk niet synchroon lopen met de app naar de televisie stream loopt alles synchroon.

 

 


Bedankt voor de update @benvr6ex jammer dat dit het niet opgelost heeft! Mijn collega's wachten op dit moment op je terugkoppeling. 
Het streamen van media geeft dit probleem vaak niet omdat er daar gebufferd wordt. Bij reguliere interactieve TV gebeurt dit niet omdat je TV dan een paar seconden achter zou lopen. Zo zouden bijvoorbeeld bij een voetbalwedstrijd de buren de doelpunten altijd nét eerder zien dan jij. Dit is natuurlijk niet wenselijk. Ik hoop dat mijn collega's nog een oplossing voor je hebben!


Hoi @benvr6ex  ik zie dat de storingmelding inmiddels gesloten is. We hebben al even een tijdj geen contact meer gehad. Is het inmiddels opgelost?


Hoi @Thomas 

Nee, het is nog niet opgelost.

Telefonische terugkoppeling naar de technische dienst heb ik niet meer kunnen doen binnen de 7 dagen die er voor staan. Druk met werk en carnaval 😉

Maar de mogelijke oplossing die hun hadden, het opsturen van een hdmi kabel, had ik zelf al uitgeprobeerd.


Ah dat kan gebeuren natuurlijk, hij is inmiddels ook gesloten maar ik zie ook dat je TV ontvanger nu 99% binnenkrijgt waar hij eerder 82% haalde. Dit is waar ik destijds vermoedde dat het probleem zat. Dit speelt nu dus niet meer en sluit het een en ander uit!
Is er misschien iets van een instelling op je Sony Bravia die je zou kunnen proberen? Soms wil het helpen bepaalde functies daar uit te schakelen. Op het Forum van Sony staan hier ook een aantal artikelen over.


Dit ligt toch aan je tv en niet de ontvanger. Om een dolby signaal te verwerken kost wat processing power van je tv waardoor deze wat vertraging oploopt. Wellicht zet je tv het zelfs om naar stereo. Je zou eens bij je geluids instelingen van je tv kunnen zoeken of er compressie toegepast wordt of de uitvoer kan veranderen. Ook kan je proberen de tv ontvanger eens rechtstreeks op de soundbar aan te sluiten met een spdif kabel.


Goede dag,

Heb recentelijk een Sony Bravia gekocht. Zelfde probleem, beeld en geluid niet synchroon. Heb van alles al geprobeerd en vind de oplossing niet. Wie heeft informatie hierover?


goedemorgen beste hofje ikzelf heb ook een Sony bravia.maar geen last. Ik heb mijn verbinding met een HDMI kabel van mijn homecinema naar tv op de arc aansluiting. en de instellingen in de decoder op dolby en de rest standaard. probeer het eens hoopt spoedig oplossing voor u😉 vriendelijke groet cor 


Ik heb het probleem ook.. geluid loopt langzamer dan video op mijn qled icm Sonos beam arc soundbar… probleem speelt alleen als ik decoder op dolby heb staan en live tv of opnames kijk .. bij stereo is het geluid wel synchroon. Bij bv de Netflix app is het geluid wel synchroon zowel bij dolby als stereo. 


Probeer eens bij de expertinstellingen op de tv het formaat van digitaal geluid op doorloop te zetten. Dit kan alleen als er ook audio gaat via HDMI-eArc. Dit zorgt ervoor dat het geluid 1:1 doorgestuurd wordt naar de soundbar zonder tussenkomst van de tv.

Daarnaast alle beeldverbeteraars uitschakelen. Zoals verscherping, ruisreductie, contrastverbetering enzovoort. Al deze beeldverbeteraars hebben iets verwerkingstijd nodig waardoor je synchronisatie problemen kan krijgen.


@PeterG76 

ik ken deze oplossing echter is dit voor mij geen optie omdat ik veel apps vd tv zelf gebruik(Netflix Videoland Apple TV ) dus de aansluiting van tv op soundbar is noodzaak..op de apps vd tv heb ik geen vertraging met het geluid op dolby digital. 

daarnaast heb ik arc en helaas geen earc. 
maar goed gelukkig werkt de lip sync wel goed als het kastje op stereo staat. Ik vraag me af of het 4K kastje dit probleem ook heeft omdat hier een snellere processor in zit. Probleem zit volgens de Sonos site wel in het externe kastje (in dit geval het kpn kastje) omdat het geluid signaal in het kastje wordt gecomprimeerd.


Ik zei ook niet dat je de soundbar rechtstreeks op de ontvanger moet aansluiten 😉 Ik bedoel de HDMI-eArc of Arc instellingen in de tv aanpassen naar doorvoer of passthrough. Dit heeft geen enkele invloed op de apps op je tv, alleen voor het geluid wat via Arc komt. De beeldverbeteraars uitzetten kan hier ook zeker in helpen.

De reden waarom het wel goed gaat als de ontvanger op stereo staat is omdat je tv dan niets met het signaal hoeft te doen. Zet je de ontvanger op dolby en je tv wil hier een stereo signaal van maken dan kost dat iets tijd waardoor je die synchronisatie problemen krijgt.

Het probleem zit hem niet in het kpn kastje, ook niet in de 4k ontvanger. Ik gebruik deze zelf ook zonder problemen. Het probleem zit hem echt in de tv welke een verwerkingstijd tijd nodig heeft om een dolby signaal naar stereo om te zetten. Vandaar mijn suggestie om het geluid op doorvoer te zetten zodat het geluid van de ontvanger rechtstreeks 1:1 doorgestuurd wordt naar de Beam zonder tussenkomst van de tv.


Op pcm zetten bedoel je. Volgens mij heb ik dat al eens geprobeerd en dan gaat het een tijdje goed en daarna toch weer lipsync probleem. Ik ga het nog een keer proberen.

 


Je praat over een Qled tv dus ik neem aan dat je een samsung hebt. Samsung werkt gewoon niet zo geweldig met dit soort zaken helaas. Ik twijfel dan soms ook wel eens of Samsung met de pcm instelling alles 1:1 doorstuurt.

Op mijn Samsung Qled zit een pcm instelling en doorloop (passthrough). Als beide hetzelfde doen waarom zou die instelling er dan zijn?

Ook lijken sommige instellingen soms wel eens verdwenen te zijn. Dus heb je weer problemen controleer dan eens of de instellingen waarvan je weet dat ze werken nog wel goed staan.


Klopt Samsung q70r ..Als ik de tv op pcm zet dan wordt het geluid weer in stereo doorgegeven en dan wel met goede lipsync. Dus ik zal het denk ik moeten accepteren. Gelukkig geven de apps op tv geen vertraging in het dolby geluid. 
hopelijk komt de smart tv app van kpn ook spoedig op hetzelfde niveau als de decoder dan kan ik de tv app gebruiken.