Skip to main content

Goedenavond,

 

Bij het terugkijken van programma’s via de gids lopen beeld en geluid niet synchroon. Tijdens het live kijken is dit probleem er helemaal niet.

De Arris 5202 is direct aangesloten op TV, de TV via HDMI Arc op de AVR. 
 

Eea is gerestart en van de laatste updates voorzien. Vind het vooral vreemd dat het zo specifiek om terugkijken gaat. AVR heeft lipsync-functie die aan staat en via het signaal als het goed is vertraging door zou moeten krijgen. Die geeft aan dat er geen vertraging wordt doorgegeven.

Wellicht heeft iemand hier een idee?

 

Hoi @Trebaxus, welkom hier. 

Dit is inderdaad vreemd. De AVR, bedoel je daarmee een Denon receiver? Puur om te testen, werkt het wel wanneer de ontvanger rechtstreeks is aangesloten op de tv? 

Voor de zekerheid: zou je ook de ontvanger willen resetten zoals hier wordt aangegeven onder stap 2? 


Hi,

 

Ik bedoel inderdaad een Denon Receiver. De Arris-ontvanger is direct aangesloten op de TV. Als ik de Arris-ontvanger direct aansluit op de Receiver, dan werkt de eARC niet goed. Dan heb ik overigens dezelfde ervaring.

Ik vind het vooral zo apart dat het alleen speelt wanneer je een uitzending terugkijkt of vertraagd kijkt. 

Zal de ontvanger resetten volgens jullie beschrijving en laten weten of dit dan nog speelt. Echter is de ontvanger al paar keer gereset zonder dat dit hielp.


Duidelijk. Ik wacht dit even af, met resetten bedoel ik zoals vermeld hierboven. De software verwijderen.

Heb je dit ook als je de Denon even helemaal loskoppelt? Dus geluid via tv. 


.


Na nieuwe installatie blijft beeld steeds hangen na twee a drie seconden en krijg ik de “geen zender” foutcode.


Dat is helemaal vreemd, als je hem even van stroom haalt en weer opnieuw doet? 

Ik zie overigens dat je glasvezel hebt, zou je het glasvezelkastje ook 10 seconden stroomloos willen maken? Welke modem heb je trouwens? 


Ik gebruik een edgerouter 8.

 

Lijkt na alle stappen opnieuw gedaan te hebben nu wel goed te werken en ook zonder vertraging in het geluid!

 

dank!


Ik gebruik een edgerouter 8.

 

Lijkt na alle stappen opnieuw gedaan te hebben nu wel goed te werken en ook zonder vertraging in het geluid!

 

dank!

Dat is fijn om te lezen! Graag gedaan uiteraard. Je weet me hier te vinden anders. :relaxed: