Skip to main content

Goedendag ik heb de kpn firmware 0.17.4 , ik heb een Samsung serif 43inch 4K en daar op aan gesloten en Sonos Beam + minisub + one SL en RS voor Dolby Atmos Als ik multiecast selecteer loopt het geluid niet synchroon  , en met Unicast klop het wel , maar dan geniet ik niet van dolby atmos , alles is bekabeld , modem is Fritzbox 7590 AX ook de zenders bevriezen bij het zappen

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Hoi @Bluppy, welkom! Dat zijn aardig wat apparaten. Het is goed mogelijk dat er in de onderlinge communicatie tussen die verschillende dingen en de TV+ Box iets niet helemaal lekker loopt. Kun je wat uitgebreider vertellen hoe de verschillende apparaten op elkaar aangesloten zijn? En ook ben ik benieuwd hoe je TV+ Box is aangesloten op de FRITZ!Box. 


De tv box is met een patchkabel CAT6sstp netwerk kabelaangesloten op de Fritzbox glasvezel aansluiting en mijn geluidssysteem Sonos5.1 op de tv op de3 eARCH HDMI aansluiting van mijn tv, de lipsynchronisatie klopt niet in de multiecast instelling van de tv-box 7022, ook als ik terug wil zappen blijft het beeld zwart en reageert zeer traag 


Er is een update geweest voor de KPN+app ik heb nu 1.99,1 versie , maar is totaal geen verbetering, het zappen van bv ned3 naar rtl4 duurt een eeuwigheid dan praat je over toch wel 30 sec voor dat je beeld hebt , dus tijd voor een oplossing 


Oef, 30 seconden is inderdaad veel te lang, @Bluppy. En dat zou ook niet meer moeten voorkomen na de fixes van een paar updates geleden. 

Wil je eens testen hoe het zappen is als je het Sonos systeem niet verbonden hebt?

Vul verder ook je forumprofiel in, dan kunnen we aan onze kant meekijken.


Het maakt geen verschil als ik het Sonos geluid systeem inschakel of niet het duurt lang als ik zap van bv ned1 naar rtl4


@Bluppy, ik heb aan de hand van je profielgegevens gekeken en ik zie dat jij geen klant bent bij ons. Jij neemt KPN TV af via Budget. Dat betekent dat je niet bij ons in de klantsystemen staat. Wij mogen, vanuit wetgeving, ook geen toegang daartoe. Wat dan ook betekent dat we je niet inhoudelijk kunnen helpen. Hiervoor moet je bij Budget zijn.


Ik heb contact gehad met Budged maar ze kunnen mij hier niet helpen omdat het 7022 te nieuw is voor hun 


Dat spijt mij om te horen maar ik heb geen toegang tot jouw gegevens vrees ik. Wellicht dat een toekomstige update dan verbetering voor je brengt.


Bij de instellingen van geluid staan veel merken maar Sonos staat er niet bij , tijd om dit te up-to-date te maken op de DIW7022. De zap-snelheid blijft een probleem ongeacht of je nu bij KPN of Budged zit met de laatste update, tijd om dit nu eens in orde te maken hetzij bij Sagecom of een technicus die er verstand van heeft .


Nog een aanvulling, met de instelling multicast duurt het zappen langer dan in unicast . 


Bij de instellingen van geluid staan veel merken maar Sonos staat er niet bij , tijd om dit te up-to-date te maken op de DIW7022. 

Dat hoeft helemaal niet. Aan de sonos soundbars kun je namelijk ieder merk infrarood afstandsbediening koppelen via de sonos app. (Zie bijgevoegde foto)

Sonos heeft geen eigen infrarood frequentie dus kan ook niet aan een lijst toegevoegd worden.

 


Een goede review staat op youtube van Bright over KPN+TV 7022 


Bij de instellingen van geluid staan veel merken maar Sonos staat er niet bij , tijd om dit te up-to-date te maken op de DIW7022. 

Dit klopt, @Bluppy. Dat is omdat het koppelen met Sonos apparatuur vanuit de Sonos app gedaan moet worden.


Bij de instellingen van geluid staan veel merken maar Sonos staat er niet bij , tijd om dit te up-to-date te maken op de DIW7022. 

Dit klopt, @Bluppy. Dat is omdat het koppelen met Sonos apparatuur vanuit de Sonos app gedaan moet worden.

@Bluppy zie uitgebreide uitleg in de link

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/sonos-soundbar-aan-een-afstandsbediening-koppelen-590330


Bedankt Erik voor de hulp en link.


Help ik heb de laatste firmware update verwijderd van de DIW7022 en mijn sonos systeem doet het weer , kan iemand hier wat aandacht aan besteden , bij het zappen tussen de zenders had ik geen geluid en was het beeld ook niet goed er trad af en toe een vertraging op , en na lang zoeken de firmware update verwijderd en dat hielp het werk tot nu goed . 


Dat is iets dat ontstaat in de communicatie tussen de TV+ Box, jouw tv en jouw Sonos, @Bluppy. Firmware update verwijderen is daarin niet de gewenste oplossing. Al was het alleen maar omdat de update zichzelf ook weer zal installeren. 

Zorg dat je idealiter de boel zo hebt aangesloten:

 

TV+ Box met een HDMI kabel op je TV, en dan je TV met een HDMI kabel op je Sonos. Gebruik in ieder geval voor de aansluiting van TV op Sonos de HDMI ARC poorten.

Stel de TV+ Box qua geluid in op Automatisch. En stel de tv in op passthrough en eARC support.


Beste Eric , dat heb ik allemaal zo gedaan zoals je dit beschreef. Alle instellingen van Sonos en tv en Div7022 staan goed , maar als ik de firmware update doe , dan ontstaat het probleem . 


Goed dat je het laat weten, @Bluppy! We gaan het intern doorgeven dan!


Dank je wel Marcia , ik heb de sonos los gekoppeld en het geluid via mijn tv laten afspelen, en ik heb de zelfde probleem , Ned1 ,2,3 , geen probleem Rtl4 , 5 en Sbs6  begint het probleem van geen geluid en haperend beeld, en als ik de update van de firmware verwijderd doet alles het goed , hopend op een oplossing. TV is een Samsung Serif 43 inch 4K 2022.


@Bluppy, ik ben even benieuwd, had jij al wel deze update binnengekregen:

 

Zo niet, wil je kijken of je deze kunt binnenhalen (stappen daarvoor staan in het artikel). We zijn benieuwd of het met die firmware beter gaat. 

 

Ook kun je nog proberen om, in de instellingen, de geluidsinstelling aan te passen naar Passthrough.


Ik heb het volgende KPN TV+ firmware. 0.19.4     KPN TV+app.   1.95.3 , naar  1.103.1 lukt niet of bij deze wacht meer dan 10 minuten.


Ik heb het volgende KPN TV+ firmware. 0.19.4     KPN TV+app.   1.95.3 , naar  1.103.1 lukt niet of bij deze wacht meer dan 10 minuten.

Bij de update naar 1.105.1 werkt het zappen en het geluid niet goed als ik deze verwijderd en weer terug ga naar 1.95.3 werkt het weer goed


Check, dank je wel @Bluppy. Ik heb dit doorgegeven aan het tv team. Het is mogelijk dat zij contact met je opnemen hierover. Maar kan ik niet garanderen. Als ze dit doen, dan doen ze dit op het 06-nummer dat je ook in je forumprofiel hebt gezet. 


Check, dank je wel @Bluppy. Ik heb dit doorgegeven aan het tv team. Het is mogelijk dat zij contact met je opnemen hierover. Maar kan ik niet garanderen. Als ze dit doen, dan doen ze dit op het 06-nummer dat je ook in je forumprofiel hebt gezet. 

Ik ben er klaar mee , ik heb alles los gekoppeld en ik maak er geen gebruik meer van , klanten van Budged die internet en tv afnemen kunnen niet meer gebruik maken van de Div7022 , Ik vind dit een stukje Discriminatie omdat alles op het netwerk draait van KPN , en de moderators hebben besloten dat dit niet meer kan , Ik ga er zeker melding van maken bij ACM en ga dit uitzoeken tot de onderste steen , R.E.D.