Skip to main content

Goede avond.
Hier mijn ervaringen met de zwarte super wifi schotels.
 IK ben onlangs verhuisd en gebruikte voor de verhuizing het draadloze systeem (via de stopcontacten) tot volle tevredenheid.

Na de verhuizing kwam er een monteur langs die alles opnieuw heeft geinstalleerd. De draadloze verbinding werd vervangen door de wifi schotels in combinatie met de experiabox 12 v.

Er gebeurde  vanaf dat moment rare zaken.
Beeld stond zo’n 3 tot 6 keer op een avond even stil 1 seconde of zo. Regelmatig liep het geluid niet synchroon op de verschillende tv netten.

Na telefonisch contact  is er wederom een monteur geweest en zijn we terug gegaan naar de ouderwetse verbinding. Gewoon met 2 kabels. Van het modem rechtstreeks naar

De 2 ontvangers.  De afstand tussen modem en eerste wifi schotel bedraagt ong. 4 meter met enkel een eenvoudige houten wandje  als afscheiding.
De 2 schotel stond op de boven verdieping  en die had zelfs meer problemen enkele hd zenders deden het niet en gaven een foutmelding. Daarnaast last van stilstaand beeld en  geluid dat  regelmatig niet synchroon liep.

Nu de zaak bedraad werkt  zijn alle problemen verholpen, uitgezonderd de synchronisatie van het geluid.

De monteur heeft hiervan melding gemaakt en men  schijnt daar een oplossing voor te zoeken.  Zijn er meerdere mensen die deze problemen met het geluid hebben

Het lijkt me stug dat het aan de tv’s ligt.  Het zijn 2 tv’s van elk een ander merk.
 

Hoi @krtbsch, welkom terug! Hoewel draadloze TV altijd wel handiger klinkt is de ouderwetse kabel toch altijd de meest stabiele oplossing.
Het is wel gek dat de vertraging in je geluid nog steeds aanwezig is.

  • Is dit op specifieke zenders?
  • Is dit ook bij opnames/gepauzeerde programma's?
  • Gebruik je ook een home cinema set of soundbar op de tv?
  • Hoe is je netwerk verder ingericht? Gebruik je naast je experiabox nog andere netwerkapparatuur?

Vertraging is niet continu, maar doet zich random voor op alle zenders. Als je dan naar de mondbeweging kijkt, loopt die niet synchroon met het geluid. Dit gebeurt zowel via de soundbar als via  de luidsprekers van de tv.
Hoe mijn netwerk is ingericht, zou je aan de kpn monteur die het aangesloten heeft moeten vragen. Hij is de expert, ik niet. Ik ben slechts gebruiker.
Ik gebruik de experia box voor TV kijken, vaste telefoon, mobiele telefoon en internet.  Verder heb ik een smarthome bridge van Klikaan Klikuit systeem. Meer technische hoogstandjes heb ik niet.
Ik heb de experiabox v12. in combinatie met : de Arris vip 5202  en de Arcadyan HMD2260
Via beide tv ontvangers en 2 verschillende merken tv's doen de random synchronisatie problemen zich.
Voor zo ver ik het heb kunnen controleren doen ze het gelijktijdig GOED of FOUT.

 


Hoevaak komt dit ongeveer voor? Is het mogelijk een van de TV's eens een tijdje met een directe kabel aan te sluiten om het draadloze gedeelte uit te sluiten? 


Zoals ik in het eerste bericht geschreven heb zijn beide toestellen bij het 2e monteursbezoek  via draden rechtstreeks op het modem aangesloten. Dus GEEN draadloze verbinding en GEEN wifi versterking.
Beeld probleem is verholpen geluidsprobleem doet zich nog steeds random voor.


ah dat is ook zo, daar had ik even overheen gelezen.  Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Even een vraag vooraf mbt invullen van diverswe vragen  in het profiel.

 

Wat hebben de gestelde vragen in mijn profiel te maken met  het door mij aangekaarte probleem met m.b.t. mijn ontvangst problemen?


Zonder uw gegevens mag de moderater niet uw dossier inzien en op zoek gaan naar een eventuele oorzaak van dit bijzondere probleem. Eventuele metingen kunnen dan niet gedaan worden.  Overal waar prive staat is alleen te zien voor u en de moderater. 


Zonder je gegevens kan ik inderdaad niet met je meekijken naar de aansluiting zoals Joep noemt.
Als je dat liever niet doet kun je het beste even met ons bellen op 0800-0402, mijn collega's daar kunnen ook altijd even meekijken.


@krtbsch ben je er met mijn telefonische collega's nog uit gekomen?


Neen, nog niet. Het probleem is bij de technische dienst neergelegd. En die zouden zich er over gaan buigen.. Bij mij komt dat over als; We hebben geen flauw wat  het probleem veroorzaakt en we zien wel.