Skip to main content

Bij het terugkijken van opgenomen tv programma’s (BV Wie is de mol)op mijn nieuwe LG TV via de smart tv app loopt het geluid achter op het beeld, ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder resultaat. Bij anders apps geen last van en ook via het streamen van de i-tv app niet. Is dit op te lossen? 

Hi @Eric vm, welkom op ons forum!

Het kijkt natuurlijk niet fijn als beeld en geluid niet gelijk lopen. Ik lees dat je de Smart TV app gebruikt op jouw LG televisie, en dat je dit merkt bij opgenomen programma's. Opnieuw installeren heeft niet geholpen. Hoe gaat het met live tv kijken via de Smart TV app? En je noemt dat het met andere apps en met streamen via de iTV app wel goed gaat: Is dat via de app op de smart tv, of via de app op een tablet/telefoon?


Beste Alexandra, bedankt voor je antwoord. 
 

Het niet synchroon lopen is niet bij speelfilms en soms dus bij opgenomen programma’s, maar nu blijkt dat het de volgende dag weer over kan zijn bij de zelfde opname. 
Je vraagt ook of live kijken goed gaat; Meestal wel, maar regelmatig merken we dat bij het doorschakelen van zenders er een zender niet werkt, of hij blijft zwart, of er blijft een ronddraaiende groene cirkel te zien. In het eerste geval zie je onderin een digitale klok doortellen en in het tweede geval loopt de telling onderin van de groene balk wel, maar geen beeld. Ik test daarna meestal de snelheid met een app op tv, die geeft aan dat de snelheid goed is (rond de 90Mbits). Kan het dat dit kindergebreken zijn en dat we nog updates krijgen?


@Eric vm Dankjewel voor het uitgebreide antwoord! Gebeurt dit alleen op de Smart TV app, of merk je dit (ook) als je tv kijk via een tablet of telefoon?


@Alexandra: Nee, het is alleen als we de smart tv app gebruiken, meestal helpt sluiten enopnieuw starten van de app.  


@Eric vm Dat is goed om te weten.

Dit is geen algemeen probleem of kinderziekte, we werken natuurlijk wel constant aan het verbeteren van de Smart TV app. Aangezien 't soms niet goed gaat en mogelijk de volgende dag (bij dezelfde opname) ineens wel, lijkt het in de verbinding te zitten. Hoe is jouw LG tv met internet verbonden, via een kabel of via WiFi? In het laatste geval, kan je de tv tijdelijk rechtstreeks met een kabel aansluiten op het modem, WiFi in de tv uitzetten en het op die manier een poosje testen? Ik ben benieuwd hoe het dan gaat.


@Alexandra Dank je voor je antwoord. 
ik zit rechtstreeks met een kabel aangesloten. Hoe dan ook bedankt voor je hulp, het is geen onoverkomelijk probleem. 


@Eric vm Graag gedaan. Als je toch verder wilt kijken of iets anders geks opmerkt, trek gerust aan de bel.