Skip to main content

Ik heb sinds kort interactieve tv. Nu heb ik alles met hdmi kabels aangesloten op mijn geluidsinstallatie. Alles werkt, maar als ik radio luister en de tv uit heb dan hapert het geluid. Als ik de TV aan laat, hapert het geluid niet. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Hi @jdn.bun, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik begrijp uit je bericht dat je haperingen ervaart als je radio aan hebt, maar de televisie uit staat. Je luistert dan radio via de televisie neem ik aan? 

Ik zou in ieder geval, indien het probleem nog speelt, deze twee websites even nagaan om te kijken of je het op de juiste manier hebt aangesloten: geluidsinstallatie aansluiten en radio luisteren via interactieve televisie.


Hallo Jdn,

Weet niet wat de huidige status van je probleem is, maar wellicht heb ik iets waar je iets mee kunt.

Ken het probleem, om wanhopig van te worden, vooral als ook het gebeurd met het apparaat dat de beste audio weergeeft.

Van alles geprobeerd apparatuur kabels modems etc.

Ik heb onlangs iets gevonden, waardoor ik nu geen last meer heb.

Begin maar eens met alle! Android apparaten in huis uit te schakelen en test dan eens.

Vooral oudere apparaten met verouderde software kunnen een bug hebben die je netwerk enorm belast, omdat ze continu op zoek zijn naar een cast host en als jij je tv (Android?) uitzet raken ze in paniek en gaan wanhopig op zoek naar een host zelfs als WiFi Bluetooth etc uit staat.

Kijk ook hier maar eens:

https://nl.hardware.info/nieuws/54991/google-donderdag-oplossing-voor-wi-fi-problemen-google-cast

 

Bij mij leek het probleem in de (verouderde) tablets van de kinderen te zitten. 

Het enige wat ik nu nog heb als ik de tv uitzet is steevast na 5 of 10 minuten 1 of 2 hikjes en daarna gewoon uren luisterplezier. 

Ben benieuwd of je hier een oplossing mee vind? 

 

Gr. 

J

Â