Skip to main content

Onze tv op de slaapkamer (Samsung) geeft geen geluid.  Elke keer als we de stekker erin doen gaat de tv automatisch aan, we krijgen te zien dat er word opgestart (het blauwe scherm met 70% tot 100%, dan krijgen we wel beeld maar het geluid blijft op 0 staan. En het toestel kan niet worden uitgeschakeld met de afstandsbediening van KPN, ook niet met de originele, vandaar dat we de stekker er moeten uithalen. Heb al geprobeerd te resetten maar niets helpt. 

 

Over welk model TV gaat het? (Staat achter op de TV). 


Hoi @Buddie . Zitten er nog fysieke knopje op het toestel? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het type tv.


Bedankt voor de reacties, dit staat achterop de tv:

Model T28E310EW, type LT28E310.


Check, het is dus een TV met een Infrarood afstandsbediening :) 

Hier is de handleiding van het desbetreffende model:

http://downloadcenter.samsung.com/content/EM/201604/20160426165646734/BN46-00461A-DUT.pdf

Het is belangrijk dat de sensor van de TV het infrarood ligt kan “zien” (er mag niks tussen zitten). Verder kan het vervangen van de batterijen van de afstandsbediening nog wel eens helpen :) 

Met de knop “Source” kan je de input veranderen naar de TV ontvanger van KPN. Hopelijk helpt je dat om in ieder geval beeld te krijgen :) 

Of het koppelen van de TV kan met de afstandsbediening is volledig afhankelijk van de TV ontvanger je hebt, stel dat de afstandsbediening van KPN die je hebt alleen bluetooth ondersteund (Kan evt. zo zijn met de 4K ontvanger, maar bind mij hier niet op vast) dan verwacht ik dat dit het geval is. 


Beeld is er al wel, geloof ik, @SjorsK .  

Ik begrijp dat je onze tuner ook telkens helemaal van het stroom haalt? Dat is niet nodig. Het is beter om deze op standby te zetten. Maar dat staat los van je geluidsprobleem.

De originele afstandbediening doet het dus ook niet meer met de tv? En je hebt daar de batterijen van vervangen? Ik denk dat het nuttig is om eerst die weer werkend te krijgen en vervolgens zien hoe we bepaalde functies kunnen overnemen met de KPN afstandbediening. Mocht dat niet lukken, krijg ik het vermoeden dat het stukje infrarood van de tv misschien wel stuk is.

Zitten er trouwens nog fysieke knoppen voor geluid op? Dat kan ik zo snel niet opmaken uit de handleiding


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je andere vragen hebben, stel ze gerust. 


Goedemiddag, ik heb zoals jullie aangaven de stekker in het stopcontact gelaten. De tv staat in de slaapkamer dus deze word niet zo heel veel gebruikt, vandaar dat ik nu pas reageer. Vanochtend zette ik de tv aan en de ontvanger. Dan krijg ik een paar seconden geluid, het geluid valt weg en links op het scherm zie ik dan dat geluidssymbool van Samsung naar beneden lopen naar nul, Ook kan ik vanaf dat moment niet meer met de afstandsbediening van KPN (en ook niet de originele) de tv uitzetten. Dus eigenlik nog steeds hetzelfde probleem…...


Ik vrees dat er iets met de tv is, @Buddie .

Als je het kastje op een andere tv aansluit, werkt alles dan wel goed? Zo ja, is het raadzaam om de tv na te laten kijken.