Skip to main content

Geen geluid na opstarten tv ontvanger (Arris VIP 2952) ook na opnieuw opstarten blijft dit probleem zich voordoen. Hij doet dit niet altijd overigens...

In het vorige topic is gevraagd om je profiel aan te vullen. Hier hebben medewerkers geen reactie op gehad. Heb je dit al gedaan?

Als een simpele onderbreking van de stroom niet voldoende is, kunt u ervoor kiezen om de software te verwijderen en opnieuw te installeren. Hiervoor kunt u gebruik maken van de volgende pagina.

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

 


Helaas, software weer geïnstalleerd en bij verandering van zenders valt het geluid weer 20 minuten uit...


Welkom op het forum.

 

Spanning (in de volksmond stroom) eraf halen voor een minuut en aanzetten help niet begrijp ik.

Na fabrieksinstellingen terug zetten en hiermee software opnieuw installeren helpt ook niet begrijp ik. 

 

Ik ga ervan uit dat u via HDMI op de tv kijkt met geluid.

 

In dat geval denk ik dat de KPN TV decoder defect is.

Wacht op een Moderator of bel of app KPN.

Zie hier.   klik bijvoorbeeld op “Televisie/Digitenne” en daarna op “ik heb een andere vraag of wil graag contact” en scrol daarna na beneden.

 


Hoi @TLC. Wat vervelend dat dit gebeurd. Ik heb niets meer van je gehoord in het andere topic. Is jouw tv-ontvanger inmiddels al omgeruild?


Nee, het tv kastje is nog niet omgeruild. Gisteren zou dit gebeuren door DPD, helaas niemand gezien…

Beste klant, op dinsdag 06 oktober 2020 tussen 12:00 en 15:00 wordt de KPN apparatuur door OPD omgeruild op 
adres *** *  in LEEK. Wij verzoeken u de apparatuur (incl. evt. voedingsadapter) klaar te zetten voor de koerier, verpakken is 
niet nodig. Groet, KPN

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Dat is vreemd. Zou je jouw gegevens achter willen laten in het KPN Forum profiel? Dan kijk ik het voor je na. 


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik zie dat er wel een pakketje is verstuurd vanuit KPN. Heb je de ontvanger inmiddels al in huis?


De tv ontvanger is vandaag omgeruild, probleem opgelost!


Wat goed om te lezen dat de nieuwe tv-ontvanger het probleem heeft verholpen. Als je in de toekomst onze hulp nog eens nodig hebt, dan horen we dat graag van je!


Het begint weer… het nieuwe tv kastje valt bij het inschakelen weer in het oude stramien, de eerste 20 minuten geen geluid. De overige apps. (Netflix, NPO, YouTube) geen probleem, direct geluid. Wat kan dit toch zijn? Software weer eens opnieuw gedownload, modem + tv kastje opnieuw gereset.. 


Je zou dan haast zeggen dat het (dus) toch niet met de KPN ontvanger te maken heeft.

TV al wat ouder?


Tv is nieuw, Samsung  Q serie van april 2020


Komt het geluid uit de luidsprekers van de tv zelf of uit een ander apparaat dat je hebt aangesloten op jouw tv?


Geluid komt van de tv zelf


Heb je meerdere tv-ontvangers in huis? Zo ja, wil je dan jouw tv-ontvangers met elkaar omruilen? Ik ben benieuwd of het probleem dan meeverhuist.


Het geluid ontbreekt ook 20 minuten als ik de beide tv ontvangers omruil. Je zou dus zeggen dat dit aan de tv ligt. HDMI en internetkabel ook  vernieuwd, rare bedoening dit...


Het geluidprobleem verhuisd dus niet mee, maar blijft bij dezelfde TV. Dan zijn dus 3 ontvangers. Daar kan het m.i. dan toch niet aan liggen idd.

Heb je een 2952 of 2260 ontvanger? Check het geluid dan eens met een koptelefoon op de minijack audio uitgang als er geen geluid via de TV komt.


Probleem lijkt verholpen, heb de tv ontvanger handmatig ingesteld op de tv ipv automatische detetectie  waardoor ik het exacte type kon invoeren. Al een paar dagen continu geluid...