Skip to main content
Beantwoord

Geluid Soundbox is slecht. Hoe kan ik het weer via de TV beluisteren?

• June 18, 2025
  • 29 reacties
  • 560 keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 30, 2025

Beste JanD, Abonnement genomen. Bedankt voor dit goede idee

...maar als je het desbetreffende apparaat niet meer hebt, heb je er weinig tot niks meer aan...want je kunt niet meer testen.

• Auteur
  • Helper
  • June 30, 2025

Beste Ratonesque, Een weinig wijsgeerlijke reactie, want het begrip behoorlijk is behoorlijk individuafhankelijk.

Ik heb nu enkele maanden ervaring met de KPN TV+  Soundbox en ik kan alle kritiek die ik hier zie onderschrijven. Gesprekken op TV zijn soms niet te verstaan en bij het journaal kan de verstaanbaarheid per item verschillen. Ik ben wel tevreden over klassieke radiozenders (812) maar radio 1 en 2 zijn weer heel slecht. Het zou een verbetering zijn als er meer mogelijkheden zijn voor de geluidsinstellingen, nu is er weinig verschil te merken tussen de verschillende geluidsmodi. Komt KPN misschien met een software aanpassing voor de geluidsinstellingen, als dat niet het geval is stap ik zeker over naar een ander systeem..

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 19, 2025

Met de Soundbox kun je het geluid niet via de tv laten lopen. Want er komt geen geluid via HDMI. 

...

Soundbox geluid via HDMI naar TV ❌

DIW7022 geluid via HDMI naar tv ✅

Nu 4 maanden later klopt bovenstaande niet meer, dus voor toekomstige lezers: inmiddels hebben PeterG en anderen daarvoor toch een instelling ontdekt, of die instelling is pas later toegevoegd.

Ook op de TV+ Soundbox kun je (nu) geluid via HDMI laten lopen, met Verwerking van geluid: Andere geluidsuitvoer (HDMI):

KPN TV+ Soundbox: geluid via HDMI naar televisie

Meer details in:

Dan nog is het zonde van het extra geld natuurlijk, als je de ingebouwde luidspreker nooit gebruikt. En de TV+ Box heeft ook een extra optische geluidsuitgang.