Skip to main content

Op het moment dat ik mijn ontvanger op pauze zet en daarna verder wil kijken dan komt het geluid 5 tot 5 minuten later pas erbij. Dit is al helemaal als ik opgenomen programma's kijk. Tot vorige week laatste week augustus was dit niet het geval.  Ik heb de ontvanger bekabeld aangesloten ( door KPN gedaan) HDMI kabels tussen ontvanger,  TV LG en mijn Harman Kardon M700 soundbar via de ARC ingang.  Let wel dit speelt pas sinds een week. Daarvoor nooit problemen gehad.  Ontvanger gereset naar fabrieksinstellingen en ook gewisseld met andere oudere ontvangers.  Probleem blijft. 

Op het moment dat ik mijn ontvanger op pauze zet en daarna verder wil kijken dan komt het geluid 5 tot 5 minuten later pas erbij. Dit is al helemaal als ik opgenomen programma's kijk. Tot vorige week laatste week augustus was dit niet het geval.  Ik heb de ontvanger bekabeld aangesloten ( door KPN gedaan) HDMI kabels tussen ontvanger,  TV LG en mijn Harman Kardon M700 soundbar via de ARC ingang.  Let wel dit speelt pas sinds een week. Daarvoor nooit problemen gehad.  Ontvanger gereset naar fabrieksinstellingen en ook gewisseld met andere oudere ontvangers.  Probleem blijft. 

 

Welke KPN tv decoder heeft u?

En bekabeld aangesloten, ook de met een vaste UTP van KPN tv decoder naar Experiabox?

 

Het probleem kan ook in de tv zitten in combinatie met de soundbar.

Probeer het eens met de soundbar uit (dus geluid via de LG tv).

Kijk ook naar de instellingen in de tv? Staat de soundbar als voorkeur ingesteld?

 

5 minuten is wel heel erg lang. 

Een paar seconde kan kloppen. 😉


Hoi, ik heb een Arris decoder maar ook een Arcadyen. Beide geprobeerd en beide het zelfde probleem sinds 1 week. De ontvanger is bekabeld via UTP aangesloten op de Experiabox. Soundbar is via HDMI aangesloten en is het enige apparaat en als voorkeur ingesteld.  Al 2 jaar op deze manier.  Ineens ik vermoed na een update ( maar van welke van de 3 apparaten) is het ontstaan. 


Dit is door een update van de Harman Kardon soundbar. Elders loopt hier namelijk al een topic over. HK gaat de update terugdraaien staat daar ook te lezen. 

 


Top. Dankjewel. Ik had dít bericht niet gevonden. Van mij mogen ze tempo maken met het terugzetten van de update. 

 

Groet Marco 


Een workaround is momenteel optisch aansluiten. Dus optisch van af de ontvanger of de televisie.

HK dan op die ingang zetten.


Ja met de optische ingang zal ik eens gaan proberen.  


Hoi. Het kan opgelost worden door Harman Kardon. Maar je schijnt je wel even zelf te moeten melden.

@Paul Vorstenbosch  schrijft namelijk zojuist in dat andere topic

Ik heb zojuist het volgende antwoord gekregen van Harman Kardon,

 

Beste meneer Vorstenbosch,

Bedankt voor uw reactie.

Wat specifiek het probleem is heb ik helaas geen idee van dit is iets voor het software team, wij hebben wel meer informatie over de update, deze zal de komende week teruggedraaid worden waardoor de sound bar dus weer op de oude firmware gaat werken en hier zou het probleem mee verholpen worden.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak, wij verwachten dat het zo spoedig mogelijk word opgelost.

Mocht u nog verdere vragen hebben, beantwoord deze email dan direct. Als u ons liever wilt bellen, kunt u dit referentienummer vermelden zodat we uw gegevens sneller kunnen vinden: 10699814.

Met vriendelijke groet,

Rick
Customer Support EMEA
Harman Lifestyle Division


Thnx.  Ik ben inmiddels ook in contact met HK. Heb MAC-adres en de softwareversie doorgegeven.  Daarmee gaan ze aan de slag. 

Gr. Marco