Skip to main content

Jaren heeft het goed gewerkt maar sinds een maand of zo valt het geluid steeds na enkele seconden een fractie van een seconde weg, heel irritant. 
de sonos is op de optische kabel aangesloten op de tv uitgang, maar ook op de optische uitgang van de KPN box treedt hetzelfde probleem op. Opvallend is dat bij het afspelen van Netflix app op de tv geen probleem optreedt, ook niet wanneer ik opnames afspeel, alleen bij de normale zenders.
Als ik de optische kabel verwijder en geluid afspeel op de tv speakers, dan geen probleem.

Alles gereset, tv, modem, de KPN box, dat laatste lijkt het probleem iets te hebben verminderd, maar het blijft hinderlijk.

Hoe kan ik dit gefixt krijgen?

 

Hoi @ck69 , welkom op het forum.

Zou je een paar dingen aan kunnen geven:

  • Merks en type tv
  • Welke KPN ontvanger
  • Welke soundbar van Sonos en hoe is die aangesloten
  • Wat zijn de geluidsinstellingen op de KPN ontvanger

Vanuit daar kijken we weer verder ;-)


Natuurlijk, 

ik heb nog wat verder uitgezocht. 
ik heb 2 mediaboxen van onderstaand type.

Ik heb de media bozen omgewisseld en opvallend is dat het haperen nog erger is geworden.

ps correctie, ook op de opnames merk in (in mindere mate dan op tv zender) haperingen.

 

 

 

 


 


 


Dat waren de foto’s van de ontvanger, de tv en de geluidsinstellingen


Hoe staan deze instellingen op de tv? Probeer eens wat te spelen met die instellingen en kijk eens wat het brengt. Geeft de KPN decoder ook eens een frisse start. Dat wil ook wel eens helpen. 


Ik heb beide decoders opnieuw gestart

ik heb de modem gereset.

probleem blijft bij tv zenders en bij opnames, maar niet als ik Netflix opstart via de Mediabox, maar wel weer als ik Netflix start via het smart menu van de Tv.

ook blijft het probleem als ik niet de opt. uitgang van de tv gebruik, maar die van de mediabox.

Bijzonder, mede ook omdat het jaren goed gewerkt heeft. 


Ik heb net nog eens de opt out van de mediabox geprobeerd, nu al 10 minuten geen hapering :relaxed:

hopelijk blijft dat zo.


Hi @ck69! Bij het laatste contact leek alles goed te gaan. Is dat nog steeds het geval?