Skip to main content

Het geluid van tv.kpn.com is heel zacht. Op de ingebouwde speakers van mijn M1 Pro Macbook is het net op verstaanbaar niveau op zijn allerhardst. Dat is erg onhandig. Het probleem treedt op met zowel Chrome als Safari als browser. Ik heb zowel het volume van de laptop als het volume van de video op kpn al op maximum gezet, dat helpt niet. En normaalgesproken is het geluid op de speakers van de laptop echt hard zat bij andere websites of applicaties. Zou dit probleem snel opgelost kunnen worden?

Ik vergelijk het nu even met een andere website met beeld en geluid en die is inderdaad harder dan http://tv.kpn.com . Bij tv.kpn.com moet je app én de laptop toch wel op zijn hoogst inderdaad. Dat ben ik met je eens.

Maar dan is het best te doen met het ingebouwde geluid, wat ik dan echter nóóit gebruik. Want het geluid van een laptop is niet meer dan een blikken doos. Hard genoeg i.i.g. Heb nu (even, want normaal kijk je natuurlijk via de tv) espn aan met Roda - Heerenveen. En goed genoeg te verstaan.

Maar eigenlijk heb ik altijd actieve speakers op mijn laptop aangesloten en dan is het geluid mooi vol en tettert de tent door. Want zeg nou zelf: geluid van een laptop is toch sowieso een flink ondergeschoven kindje. Best zacht en totaal blikken geluid.
Ook gebruik ik de laptop vaak met een draadloze (BT) koptelefoon.

Zowel met de losse speakers en de koptelefoon kan het ruimschoots hard genoeg en heb ik nog marge in de volume instelling over.

Laptop hier een toshiba overigens.


Mooi dat je meldt dat je er ook last van hebt.

Ja, speakers die harder kunnen heb ik ook wel, hoewel deze laptopspeakers echt veel geluid kunnen maken. Maar die heb ik niet altijd bij me. Bovendien, het is niet zo relevant: de website doet het hier gewoon niet naar behoren op het gebied van geluid.


** verwijderd **  was op verkeerde topic. 


Ah ,verder uitgeprobeerd. Het geluid is alleen zacht als ik tegelijk een whatsapp-videocall open heb staan op dezelfde geluidskaart. Maakt niet uit welke geluidskaart. Zonder dat is het prima. Bijzonder...


Euh. Je gaat toch niet tegelijk tv kijken én video (!) bellen op één apparaat??? 😳


Nooit in covid zelfisolatie gezeten?


Nee, nog geen covid gehad. Maar wel in isolatie (tijdens lockdowns kon je nergens naar toe).

Maar ik bedoel, dan lopen toch 2 beelden en 2 geluiden door elkaar?

Ik zou het een (tv.kpn) dan via de laptop doen en video bellen via de phone. Als ik het al tegelijk zou doen…. 😎.

Beterschap.