Skip to main content

Het geluid van de tv ontvanger komt na de ‘omruilactie tv ontvangers' niet meer door op mijn tv. Niet via glas, niet via hdmi. Dit werkte met de oude kastjes prima. De aansluiting van geluid via glas naar mijn versterker werkt wel nog steeds. De geluidsopties in het menu van de ontvanger blijven onveranderd op hdmi staan, wijzigingen worden niet opgeslagen.

@HenkHart Kunt u aangeven hoe e.e.a. is aangesloten vanaf het modem ? 


Ontvanger is bedraad aangesloten op het modem. Geluid wordt wel doorgegeven van de ontvanger aan de versterker via glas, maar als ik dezelfde glaskabel aansluit op de tv komt er geen geluid door. Ook via hdmi komt er alleen beeld door op de tv, geen geluid. Alle HDMI poorten geprobeerd met verschillende kabels. Bij gebruik van een Chromecast werkt alles perfect. Ligt dus m.i. aan de geluidsoverdracht van ontvanger naar tv.


@HenkHart Met glaskabel bedoelt u de optic kabel neem ik aan? Staat de geluidsinstelling in de TV zelf dan ook op "optic" en de TV speakers op "mute"?


Ontvanger is bedraad aangesloten op het modem. Geluid wordt wel doorgegeven van de ontvanger aan de versterker via glas, maar als ik dezelfde glaskabel aansluit op de tv komt er geen geluid door. Ook via hdmi komt er alleen beeld door op de tv, geen geluid. Alle HDMI poorten geprobeerd met verschillende kabels. Bij gebruik van een Chromecast werkt alles perfect. Ligt dus m.i. aan de geluidsoverdracht van ontvanger naar tv.

 

Geen geluid via de tv met de KPN tv decoder, wel met Chromecast etc.

Ook niet via HDMI.

Dan is de kans groot dat het aan de tv ligt.

Kijk eens bij instellingen van de tv of daar alle geluidsinstellingen goed staan voor de HDMI ingang van de KPN tv decoder..

Het kan in de tv ook op onderdrukt of uit staan (zo deed ik het bij mijn vorige tv.

Niet de audio fiber kabel (De tosllink kabel is een plastic fiber😉) naar de tv, maar alleen de HDMI.

 

Welke KPN tv decoder heeft u? 

 

P.S.

Heeft uw Audio installatie ook HDMI?

Dan is het beter om de HDMI naar de TV te doen en via HDMI2 (meestal eARC) met HDMI naar de audio installatie. HDMI ondersteund veel meer audio protocollen dan de Toslink kabel (fiber audio).


@HenkHart Heb je iets aan de tips van @HansaanZet en @joop2011 gehad?Â