Skip to main content

Hallo, sinds enige tijd heb ik last van wegvallend geluid tijdens TV kijken op zowel NPO als RTL zenders. daarnaast veel problemen met wifi. Naast de wificheck gedaan te hebben is het wel wat verbeterd met aangepaste kanalen, maar nu we alweer enkele weken allemaal thuis zitten valt het meer en meer op dat er haperingen zijn op onze digitale snelweg in huis. 2 werkende ouders en 2 pubers gebruiken veel bits en bytes tegelijkertijd :-) 

ZTE experiabox v9, via stopcontact Arcadayan TV kastjes (2x) en bedraad 2x KPN Wifiversterkers.

 

Wegvallend geluid van TV is niet opgelost met alle kastjes van het netstroom halen en weer opstarten.

Wie heeft er verstand van zaken en kan mij gericht helpen?

Hoi Heine, welkom op het forum! Wegvallend geluid is erg irritant. Vaak ligt dit aan een niet ideale verbinding. Je geeft aan dat het via het stopcontact is aangesloten. Hoe branden de lampjes op die kastjes. Wat je kunt doen is die een keer herkoppelen. Als dat niet helpt, kijk dan of je de ontvanger toch bekabeld kunt aansluiten op de Experia Box. Of op een van de Versterkers als die dichterbij staan.

Deze Wifiversterkers, welke zijn dat: wit/vierkant, zwart/vierkant of wit/rond? Waar staan ze in huis, en hoe zijn ze verbonden met de Experia Box?


@Erik_ wifiversterkers zijn de Arcadyan vierkante zwarte bekabelde versie. 1x in meterkast ½ meter boven Experiabox en 1x op zolder eveneens bekabeld aangesloten op Experiabox. 

DSV zijn beide via stopcontact aangesloten op TV-kastjes, elk met 3 lampjes knipperend groen 24/7.

De TV-kastjes zijn respectievelijk van productiejaar 2014, Arcadyan type HMB2260 en productiejaar 2012 Motorola type VIP1853. 

 

hopelijk kun je meer met deze info, want herkoppelen van beide DSV heeft niks opgeleverd.


Dank voor de info, Heine. Ik heb naar je verbinding gekeken, en ik zie dat er 33 Mbit binnenkomt. Dat is in ruim voldoende bandbreedte om beide tv ontvanger in HD te kunnen gebruiken en dan ook nog tegelijkertijd te kunnen internetten. Dus daarin verwacht ik niet de oorzaak. Ook zie ik dat over de afgelopen week de kwaliteit van de tv stream bij jou goed is. Wat er toch op wijst dat het probleem bij jou in huis ontstaat. 

Ik wil me dan ook nog even richten op de ontvangers en op de draadloze set. 

Je ervaart op beide ontvangers dezelfde haperingen? Of merk je het bij een van de twee meer dan bij de andere? Als dat zo is, welk van de twee ontvangers geeft de meeste problemen?  En, de DVS, welk type is dat, 200, 650 of 1200? 

Ik wil je verder toch vragen om, als test eens een kabel te leggen tussen een van de ontvangers en de Experia Box en dan te kijken of de haperingen ook dan voorkomen. Zowel op de dan bekabeld aangesloten ontvanger als op de nog draadloos aangesloten ontvanger. Herhaal die test dan andersom. Op die manier kunnen we kijken of het aan de DVS ligt (haperingen houden op bij bekabeld aangesloten en blijven bij DVS) of dat het toch in de ontvanger lijkt te zitten (haperingen blijven ook bij bekabeld aangesloten, en/of haperingen blijven bij een specifieke ontvanger optreden).


Hoi @Heine001, Erik is er even niet daarom reageer ik in zijn plaats. Had je zijn bovenstaande reactie nog gezien en kunnen kijken naar de vragen die hij had gesteld?


Hoi Jasper,

ik heb 2x DVS200 in huis die bij elkaar ook alweer ruim 10 jaar (?) meegaan. Met de oplossing van Erik is het opgelost, ontvangst is weer goed. Soms nog bij Netflix blokjes onderin beeld alsof het beeld niet snel genoeg geladen kan worden. Voor de rest alles weer normaal. Bedankt voor de moeite. Ik sluit hierbij deze topic.

Mvg, Heine


Goed om te lezen dat het beter is geworden Heine. Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.