Skip to main content

Idem probleem. Een paar maanden klant bij KPN maar did probleem heb ik alleen een paar weken. Geluid vault eventjes uit op tv en radio. Ik gebruik een Sonos surround systeem. Heel irritant.

Admin: afgesplitst

Hoi @TTStock, welkom bij ons op het forum. Wegvallend geluid is irritant inderdaad, dan kan je niet volgen wat je probeert te kijken. We hebben alleen de informatie in jouw bericht, dus nog niet veel om mee te denken. Kan je er meer over vertellen?

  • Welke tv-ontvanger(s) heb je van ons? Speelt het op 1 ontvanger of op meer?
  • Waar merk je het? Is dat bij het kijken van tv, bij apps zoals Netflix of overal?
  • Merk je het ook als je de Sonos loskoppelt? Of gaat het dan wel goed?

Wij weten alleen wat jij ont vertelt, dus hoe meer informatie je kunt geven, hoe meer wij mee kunnen denken.


Goedemorgen Jasper,

Ik heb wat informatie van mijn systeem voor je. Ik hoop dat er een oplossing voor dit probleem is.
Ik vraag me af, komt het door een update via KPN of Sonos? In het begin had ik deze probleem helemaal niet.

  • Ik heb één UHD 4k TV ontvanger van Arris VIP502 HDMI.
  • Ik heb geen extra diensten op TV.
  • Ik merk dat het wegvallen gebeurd als ik gewoon TV kijken op alle kanalen.
  • Ik luister naar de Radio of muziek via Spotify geregeld via de app van Sonos.
  • Mijn Sonos systeem, sounbar en twee Play 1 speakers, is een aantal jaar oud, Sonos OS: S2 version 14.20.1
  • Sonos staat op Dolby in de app met optisch en HDMI aansluiting op de TV ontvanger.
  • Het geluid valt willekeurig weg. Bij Spotify-muziek valt het soms 2 tot 5 seconden weg, op tv is het minder vaak en verdwijnt het een seconde.

Succes! (-;

Met vriendelijke groet,

TTStock


Dank je hiervoor @TTStock. Ik weet hiermee nog niet wat er precies speelt. Heb je het ook zonder de Sonos kunnen proberen zoals ik vroeg? Als het probleem dan niet merkbaar is, dan wijst het richting de Sonos. Als het dan nog wel is, dan niet. Zonder dat te testen blijft het gissen.


Dat idee had ik ook… ik zal je verder informeren waaneer ik een aantal tests heb gedaan. Ik had gehoopt dat er een mogelijk oplossing was voor dat ik alle test moet proberen. (-;


Hallo, er zijn tien dagen verstreken sinds mijn laatste bericht.  Ik deed een frisse start met de tv en oorspronkelijk maakte het geen verschil.  Maar ik moet toegeven, sinds een week heb ik geen problemen meer gehad met het wegvallen van het geluid.  We zullen duimen en hopen dat het probleem niet terugkeert.🤞🏼


Ik duim met je mee @TTStock, ik hoop dat jullie zonder problemen kunnen blijven kijken nu! 🤞