Skip to main content

Bij ons  valt het geluid bij meerdere zenders kort weg. Letterlijk een seconde ong. Maar is wel ergerlijk. Is een tijd geleden ook geweest maar toen opeens over.  Wie heeft dat nog meer? En wat kan ik daartegen doen?

Ik heb dit al jaren, ook na een verhuizing, waarbij Experiabox, tv-ontvangers en zelfs tv's en soundbar allemaal al eens een (soms paar) keer vervangen zijn. En wij zijn niet de enigen, maar tot nu toe zwijgt kpn hier in alle taken over. 't Is ook niet altijd en soms direct na een zenderwissel maar soms ook veel later, soms een paar keer per programma en soms ook helemaal niet. Och, 't is niet anders, je leert ermee leven.


Ik heb dit al jaren, ook na een verhuizing, waarbij Experiabox, tv-ontvangers en zelfs tv's en soundbar allemaal al eens een (soms paar) keer vervangen zijn. En wij zijn niet de enigen, maar tot nu toe zwijgt kpn hier in alle taken over. 't Is ook niet altijd en soms direct na een zenderwissel maar soms ook veel later, soms een paar keer per programma en soms ook helemaal niet. Och, 't is niet anders, je leert ermee leven.

Maar daarvoor betaal ik niet zoveel.  Neem aan dat dit wel opgelost kan worden. Is knap hinderlijk vind ik persoonlijk.


Vanwege een lange update op de 5202 die ik weinig gebruik, ondertussen de app maar weer eens van stal gehaald en, wat ik daar nog nooit eerder ben tegengekomen, tot twee keer toe, binnen 10 min, een geluidsonderbreking. Dit lijkt écht heel diep in de KPN systemen te zitten. 


Dat is natuurlijk ook erg hinderlijk en begrijp dat je daar een oplossing voor wil hebben. Zou je dan kunnen beschrijven hoe jou opstelling precies in elkaar steekt? Is de box rechtstreeks met de tv verbonden of is er een soundbar of AV-receiver in het spel?