Skip to main content

Het geluid van de TV valt regelmatig weg op de soundbar.

Deze is gekoppeld met een HDMI arc kabel op een Samsung TV van 1 jaar oud.

Wie heeft een advies omhet op te lossen.

Mvg

Andre

 

Dit is een vraag die met enige regelmaat voorbij komt. Ik heb er zelf ook al lang last van ondanks - in de loop van de tijd - verhuizing, vervanging van modem, ontvanger, tv en soundbar. Er schijnt geen oplossing voor te zijn want kpn reageert zelfs niet meer op dit soort vragen. 


Er staat inmiddels een aantal topics o er dit probleem open, maar verder dan verwisselen van kabels en ontvangers gaan de adviezen niet. En zoals gezegd, dat heb ik de afgelopen jaren al een aantal keren gedaan, zonder resultaat. Het is ook wel enigszinds ongrijpbaar want het treedt niet altijd op: soms een hele tijd niet en dan weer een paar keer binnen een uur. Ik ben er al aardig aan gewend geraakt, moet ook wel want opgelost gaat dit niet worden. 


Zomaar even uit belangstelling.....valt het geluid ook uit als de soundbar niet wordt gebruikt dus alleen de speakers van de tv?


Het geluid is nog nooit weggevallen voordat ik de soundbar heb aangesloten.

Hen nu de TV HDMI aangepast naar auto bij de expertinsrellingen. Even afwachten dus.


Hi @Andre54! Hoe gaat het nu dat je de HDMI instellingen hebt aangepast? ​​​​​​En wil je nog aangeven of het geluid ook wegvalt als je iets afspeelt vanaf een ander apparaat of de tv zelf? Bijvoorbeeld als je Netflix gebruikt als het gaat om een smart-tv, of een DVD-speler aansluit?


Op advies heb ik een nieuw KPN kastje gekregen, dus even afwachten.


Hi @Andre54! We zijn ondertussen even verder. Hoe is het gegaan met de nieuwe ontvanger? Werkt alles nu naar behoren?


De nieuwe ontvanger geeft wel verbetering, het geluid valt niet meer weg tijdens TV kijken. Wel hebben we af en toe dat het geluid zeer traag en laag is bij het inschakelen van de TV. Even overschakelen naar Netflix en dan is het weer goed. Is natuurlijk niet goed. Wat is de beste instelling van het geluid op het KPN kastje??

 


@Andre54 het beste is als alles op dezelfde instelling staat. Hierbij hangt het er dus vanaf wat de instelling is van je tv-ontvanger en je soundbar tegelijkertijd. Het kan verder geen kwaad hiermee te experimenteren. 

Ga via het menu naar “Instellingen” en dan naar “geluid”. Hier kan je dit aanpassen. In het ergste geval heb je even geen geluid. Dan zet je de instelling weer terug en is het weer opgelost. 🙂


Met een nieuw ontvanger zijn de problemen opgelost.