Skip to main content
Vraag

Geluid valt soms een paar seconden weg op meerdere kanalen

• March 16, 2026
  • 4 reacties
  • 30 keer bekeken

Robbietobbie
Topper
Forum|alt.badge.img

Lees dat er heel veel gebruikers zien die dit ook kennen: geluid op meerdere kanalen valt soms weg gedurende paar seconden. Heel erg storend. Is daar inmiddels al een keer een goede oplossing voor? En alsjeblieft, ga me niet vragen om de tv ontvanger opnieuw te starten of hdmi kabel te controleren... 

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2026

Dan vraag ik wat anders. 

Zet de uitvoer van het geluid eens op PCM Stereo. 

Gebruik je een soundbar of versterker? Heb je het met radio luisteren met de tv uit?

Robbietobbie
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 17, 2026

Uiteraard allemaal al geprobeerd, PCM of directe doorvoer maakt niets uit. 

En soundbar ertussen is het probleem niet, als ik Netflix of Disney of zoiets stream via app op de tv zelf, loopt geluid zonder problemen over de soundbar. Probleem zit in het kastje en ligt bij beroerde kwaliteit stream van KPN. 

Al eerder aangegeven, Viaplay via app op mijn TV ziet er veel beter uit dan via app op het KPN kastje. Dat is gewoon een heel matig en goedkoop stukje hardware. 

Maar goed, ik zing de laatste paar maanden van mijn Abo wel uit. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 17, 2026

Een tv ontvanger is niet per se nodig. Kpn heeft ook een app voor smart-tv's. 

Ondersteunde systemen. Tizen, WebOS, Android-TV en Google-TV. 

Zelf gebruikte ik met de Arris die alleen voor tv. En de smart televisie heb ik ook niet voor niets dus daarin de apps.

Gebruik alleen de apps F1TV, BBC NL+ via het kpn kastje want die heeft Tizen niet. 

Robbietobbie
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 17, 2026

Ik snap het principe van een smart tv, dank... 

Maar daar gaat dit niet over. Gaat om het feit dat het geluid over het kpn kastje soms wegvalt. Daar zijn al vele meldingen hier op dit forum over geplaatst. Zonder fatsoenlijke oplossing. Dus je hoeft hier verder niet op te reageren. Tenzij je voor KPN werkt en mij betere hardware kunt leveren.